اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

ساخت و ساز غیراصولی در بخش مرکزی شهرستان البرز حادثه آفرید

مدیر کل مدیریت بحران استانداری قزوین گفت: ساخت و ساز غیر اصولی در بخش مرکزی البرز، یک کشته و دو مصدوم بر جای گذاشت.

ساخت و ساز غیراصولی در بخش مرکزی شهرستان البرز حادثه آفرید

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، قدرت الله مهدیخانی مدیرکل مدیریت بحران استان درحاشیه حضور در صحنه آواربرداری از  یک ساختمان مسکونی تخریب شده در روستای حسن آباد از توابع بخش مرکزی  شهرستان البرز ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: علاوه بر بلیات طبیعی مانند زلزله، سیل،طوفان و... متأسفانه بی‌توجهی و عدول از قوانین موجود در حوزه صنعت، ساختمان، کشاورزی و عرصه‌های گوناگون فعالیت بشر، سوانح و حوادثی با منشا انسان ساخت رخ می‌دهند که در بسیاری از موارد، دامنه و وسعت خسارات و تلفات ناشی از آن‌ها از بلیات طبیعی گسترده‌تر خواهد بود.

وی عنوان کرد: تصادفات، انفجارها، آتش سوزی‌ها و بسیاری از مخاطرات دیگر از این دست را می‌توان نام برد که عدم توجه به قوانین موجود، مسبب رخداد آنها است.

مهدیخانی افزود: متأسفانه سوانح مرتبط با صنعت ساختمان در سال‌های اخیر در سطح استان گسترش چشمگیری داشته که نشست و تخریب ساختمان‌ها جزئی از آن‌ها است.

مهدیخانی با اشاره به اینکه ساخت و سازهای غیر اصولی و غیر مهندسی، بالاخص در بافت‌های فرسوده و قدیمی شهرها، موجب نشست تعداد زیادی از ساختمان‌ها و گاهاْ تخریب آن‌ها گردیده، عنوان کرد: تغییر کاربری و دست‌کاری برخی سازه‌ها نیز سوانح دلخراشی را رقم می‌زند که تخریب یک واحد مسکونی در روستای حسن آباد از توابع بخش مرکزی شهرستان البرز که عصر امروز به علت ایجاد اضافه بار بر روی ساختمان، بدون رعایت اصول مهندسی و نکات ایمنی، رخ داد یک نمونه از آن‌ها است.

مهدیخانی ضمن قدردانی از حضور به موقع نیروهای امدادی ازقبیل، آتش نشانی الوند،  اورژانس، نیروی انتظامی و  هلال احمر در صحنه حادثه افزود: این سانحه متأسفانه یک کشته و دو مصدوم برجای گذاشت و موجب تخریب ۱۰۰ در صد یک واحد ساختمان مسکونی گردید.

وی در پایان اظهار داشت: در صورت هرگونه ساخت و ساز و تغییر کاربری بناها و سازه‌ها، باید نظر تخصصی کارشناسان مربوطه اخذ و تمامی اصول ایمنی لحاظ شود تا شاهد تکرار چنین حوادث دلخراشی نباشیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول