اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

بازدید وزیر راه و شهرسازی از پروژه قزوین -الموت- تنکابن/ فاز اول پروژه سال آینده افتتاح می‌شود

وزیر راه، مسکن و شهرسازی در بازدید از پروژه راه قزوین -الموت- تنکابن از افتتاح فاز نخست این پروژه در سال آینده خبر داد.

بازدید وزیر راه و شهرسازی از پروژه قزوین -الموت- تنکابن/ فاز اول پروژه سال آینده افتتاح می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین محمد اسلامی وزیر راه، مسکن و شهرسازی که صبح امروز در سفری یک روزه به قزوین سفر کرده است، ظهر امروز از قطعات یک تا 3 پروژه ملی راه قزوین، الموت به تنکابن بازدید کرد.

وی در حاشیه این بازدید با بیان اینکه این پروژه می تواند به عنوان حلقه اتصال راه‌های جنوب کشور به شمال کشور نقش مهمی ایفا کند، اظهار کرد: این محور باید زودتر به اتمام می‌رسید اما بنا به دلایل متفاوت تا به امروز کار بر زمین مانده و از این پس باید با اولویت گذاری در قطعات و فازهای مختلف، فاز نخست را سال آینده افتتاح خواهیم کرد.

وزیر راه، مسکن و شهرسازی افزود: فاز نخست این پروژه شامل 78 کیلومتر است که 15 کیلومتر آن از تنکابن به المون و 63 کیلومتر از آن نیز از بخشی از قزوین تا الموت خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه یکی از دلایل توقف این پروژه تا به امروز به دلایل زیست محیطی بوده است، ادامه داد: مشکلات زیست محیطی پروژه حل شده و امیدواریم از این پس کار سرعت بیشتری به خود بگیرد.

اسلامی ادامه داد: در مطالعات مقدماتی برای پروژه 2500 کیلومتر برآورد هزینه شده بود که با توجه به افزایش قیمت‌ها به مطالعه مجدد نیاز است.

سهیل رضایی مشاور پروژه نیز در این مراسم گفت: رانشی بودن بخشی از مسیر و همچنین کمبود اعتبارات در بخشی از مسیر باعث توقف پروژه تا به امروز شده است.

وی اظهار کرد: با توجه به طرح مشکلات زیست محیطی در رابطه با این پروژه، چندین تونل و دو پل 180 و 200 متری ساخته خواهد شد.

این مسؤول در پایان یادآور شد: برای تکمیل و اتمام پروژه اعتباری بالغ بر 3هزار و 200 تا 5 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول