اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

انتصاب پربحث سرپرست جدید بخشداری شال/ فرمانداری: هرکسی که معرفی کردیم به نحوی نشد

انتصاب سرپرست جدید بخشداری شال درست یک ماه مانده به انتخابات موجب انتقادات فراوان مردم منطقه شده است، با وجود آنکه این پست از مردادماه خالی است، فرماندار بوئین زهرا معتقد است گزینه‌های متعددی برای بخشداری معرفی شده‌اند که انتصاب هریک به نحوی به سرانجام نرسیده و اکنون مجبور به معرفی سرپرست جدید بوده است.

انتصاب پربحث سرپرست جدید بخشداری شال/ فرمانداری: هرکسی که معرفی کردیم به نحوی نشد

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین در حالی که بخشداری شال نزدیک به 5 ماه بدون بخشدار بود و عبدالرضا خدایاری معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرماندار بویین‌زهرا با حفظ سمت سرپرست بخشداری نیز بود، هفتۀ گذشته فرماندار این شهرستان در حکمی علیرضا رحمانی را به‌عنوان سرپرست بخشداری شال منصوب کرد.

پس از این انتصاب، اعتراضات زیادی از سوی اهالی بخش شال در مورد بخشدار منصوب شده صورت گرفت. علیرضا رحمانی که به تازگی به‌عنوان سرپرست بخشداری شال منصوب شده در سال 95 به‌صورت علنی در فضای مجازی مبلغ کمپین نرگس محمدی مجرم امنیتی بود.

وی حتی در آذرماه سال 95 با دستور صادقی نیارکی دادستان وقت قزوین بازداشت شده و بعد از چند ساعت با قرار وثیقه آزاد شد.

اما این تحرکات سیاسی رحمانی این روزها از چشم مردم شال پنهان نمانده است تا جایی که حجت‌الاسلام عاملی امام جمعه موقت شال در خطبه‌های این هفتۀ نماز جمعه با اشاره به این انتصاب، از مدیران فرمانداری و استان قزوین خواست که در انتصاب مدیران به شروطی که در قانون آمده احترام بگذارند.

وی با بیان اینکه فعلاً از مدیران استان و فرمانداری خواهش می‌کنیم، اما اگر توجه نکنند حتماً مطالبی را افشاء خواهیم کرد، تأکید کرد: افرادی که به‌عنوان مسؤول برای شهر شال یا هر شهر دیگری تعیین می‌شوند باید تأیید استعلامات چهارگانه را اخذ کنند و بهتر است مدیران بالادستی ثابت کنند این استعلام‌ها اخذ شده است.

این صحبت‌های امام جمعۀ موقت شال در حالی بیان می‌شود که گویا هنوز استعلام مراجع چهارگانه برای رحمانی دریافت نشده و وی در حالی قرار است مجری انتخابات و امین رأی مردم باشد که تأیید مراجع چهارگانه را دریافت نکرده است.

 

گزینه‌ها یکی پس از دیگری!

اما علی رحمانی فرماندار بویین‌زهرا در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در قزوین با اشاره به این انتصاب اظهار کرد: سید مهدی خضری بخشدار شال در مردادماه امسال به‌عنوان معاون فرماندار آوج منصوب شد.

وی افزود: بعد از این تغییر در همان ابتدا خدایاری معاون فرمانداری بویین زهرا همزمان سرپرستی این بخش را برعهده گرفت و فرمانداری نیز دکتر شمخون رئیس دانشگاه آزاد بویین زهرا را به‌عنوان بخشدار برای تأیید و طی مراحل اداری معرفی کرد، اما پس از دو الی سه ماه دانشگاه آزاد اسلامی با انتقال ایشان موافقت نکرد و این پروسه متوقف شد.

فرماندار بویین‌زهرا تصریح کرد: در گام بعدی یکی از فرهنگیان شهر شال را برای صدور حکم معرفی کردیم که وی نیز به دلیل اینکه از مجموعۀ وزارت کشور نبود تأیید نشد و محبور شدیم فرد دیگری را معرفی کنیم.

وی ادامه داد: با این تذکر استانداری، اکبر رشوند بخشدار آبگرم را که نیروی وزارت کشور نیز بود برای بخشداری شال معرفی کردیم اما در هنگامی که مراحل اداری آن طی می‌شد وی به یکباره به‌عنوان معاون فرماندار آبیک منصوب شد.

رحمانی بیان کرد: در تمام این مدت خدایاری معاون بنده سرپرست بخش بوده و حال با نزدیکی انتخابات، ما در فرمانداری به حضور ثابت معاون نیاز داشتیم و بخشداری نیز به استقرار یک بخشدار ثابت نیاز داشت و بر همین اساس علیرضا رحمانی که کارمند رسمی وزارت کشور است را معرفی کردیم و وی فعلاً به‌عنوان سرپرست بخشداری کار خود را آغاز کرده است.

وی با اشاره به پروندۀ قضایی علیرضا رحمانی در رابطه با حمایت از کمیپن یک مجرم امنیتی و در حالی که مستندات این حمایت علنی وجود دارد، عنوان کرد: رحمانی در رابطه با پروندۀ حمایت از مجرم امنیتی تبرئه شده و حکم آن موجود است.

به گزارش خبرگزاری فارس، باید به این پرسش پاسخ داده شود که چرا با وجود آنکه پست بخشداری شهرشال از مردادماه خالی بوده، هنوز فرمانداری با وجود معرفی افراد متعدد موفق به معرفی بخشدار جدید در برهه حساس انتخابات نشده و یک ماه مانده به انتخابات، مدیری با حواشی سیاسی به این سمت منصوب می‌شود. اینگونه به نظر می‌رسد که دولت در استان به قدری با کمبود مدیر روبرو شده که برای ساده‌ترین انتصاب‌ها نیز باید از مدیرانی با حساسیت و حواشی بالا استفاده کند .

حسن عابدینی

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول