اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

باید سند مهندسی فرهنگ استان قزوین تدوین شود

عضو شورای اسلامی شهر قزوین گفت: باید سند مهندسی فرهنگ استان قزوین تدوین شود تا همه مسائل فرهنگی در این استان براساس آن نظارت و کنترل شود تا مشکلی به وجود نیاید.

باید سند مهندسی فرهنگ استان قزوین تدوین شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، فرج‌اله فصیحی‌رامندی امشب در جلسه شورای اسلامی شهر قزوین که در تالار اجتماعات این شورا برگزار شد، اظهار کرد: مدیران اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی باید فرهنگ عمومی را در جامعه گسترش دهند و برای انجام این مهم کارویژه‌های خاصی تعریف شده که باید براساس آن عمل کنند.

وی ابراز کرد: باید این نهاد ساختار اخلاق انسانی را با استفاده از سنت‌های دیرین، آداب و رسوم و ارزش‌های دینی در جامعه زنده کند.

عضو شورای اسلامی شهر قزوین ادامه داد: در برخی موارد مسؤولان این نهاد در اموری تلاش می‌کنند که به عنوان فرهنگ تعریف نمی‌شود بلکه اجتماعی است.

فصیحی‌رامندی با اشاره به بیانات امام خمینی(ره) مبنی بر اینکه انجام کار فرهنگی وظیفه ارشاد نیست بلکه باید همه مسؤولان تلاش کنند ولی ان چیزی که مربوطه به این اداره‌کل است معرفی چهره حقیقی جمهوری اسلامی و انقلاب است، گفت: اکنون مسؤولان در تحقق این هدف فاصله گرفتند و نتوانستند وظایف خود را به نحو مطلوبی انجام دهند.

این مسؤول اضافه کرد: امروز مسؤولان فرهنگی باید توصیه‌ها و وصایای امام خمینی(ره) را مورد توجه قرار دهند و در جهت تبیین و معرفی آنها به مردم تلاش کنند.

وی مقابله با تهاجم و تبلیغات دشمن را از دیگر فعالیت‌های مسؤولان این اداره کل برشمرد و گفت: آنها باید در این راستا برنامه‌های موثری را برنامه‌ریزی و اجرا کنند تا توطئه‌های دشمنان خنثی شود.

فصیحی‌رامندی بیان کرد: همچنین مسؤولان فرهنگ و ارشاد باید بر کار هنرمندان، رسانه‌ها و قلم‌های وابسته نظارت کنند تا از تولید محتوای غیر ارزشی جلوگیری شود.

عضو شورای اسلامی شهر قزوین ابراز کرد: قزوین شهر دارالمومنین و مینودری است و انتظار می‌رود مسؤولان اداره‌کل فرهنگ و ارشاد بیش از گذشته به موضوعات یاد شده توجه کنند.

وی با تاکید بر تدوین سند مهندسی فرهنگ استان قزوین بیان کرد: باید این سند تهیه شود تا همه مسایل فرهنگی در این استان براساس آن نظارت و کنترل گردد و مشکلی به وجود نیاید.

در ادامه جلسه احد چگینی گفت: قزوین در مباحث فرهنگی و تاریخی نیازمند خانه تکانی است تا چهره واقعی شهر قزوین در مسایل مختلف فرهنگی ارتقا یابد.

عضو شورای اسلامی شهر قزوین با اشاره به خانه هنرمندان اضافه کرد: باید در این خانه مدیریت واحد وجود داشته باشد و مسؤولان از تصدی‌گری دوری کنند تا بازخورد مثبت در حوزه فرهنگی استان قزوین به وجود آید.

انتهای پیام/77009

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول