اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

بیش از نیمی از جمعیت استان قزوین فعالیت جسمانی کافی ندارند

به گفتهٔ معاون فنی مرکز بهداشت استان قزوین، 54.6 درصد از افراد استان قزوین فعالیت جسمی کافی ندارند و به همین علت خطر ابتلا به بیماری‌هایی نظیر قلب و عروق، دیابت و فشارخون در آن‌ها بیشتر است.

بیش از نیمی از جمعیت استان قزوین فعالیت جسمانی کافی ندارند

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی، ناهید یزدی، معاون فنی مرکز بهداشت استان قزوین در کارگاه شیوه زندگی سالم میانسالان اظهار کرد: براساس نتایج پیمایش استپ سال 1395 در جمعیت بالای 18 سال کشور، 56.4 درصد جمعیت ایران، فعالیت بدنی کافی ندارند که شامل 46.8 درصد مردان و 63.9 درصد زنان است و در استان قزوین نیز 54.6 درصد افراد، فعالیت جسمانی کافی ندارند.

وی با اشاره به اینکه کشورهای عضو سازمان جهانی بهداشت، متعهد شده‌اند که تا سال  2025،  بالغ بر 10 درصد افزایش در فعالیت بدنی عموم مردم داشته باشند عنوان کرد: چهار عامل خطر، شامل کم‌تحرکی، تغذیهٔ ناسالم، مصرف الکل و دخانیات از مهم‌تربن علل ابتلا به بیماری‌هایی نظیر دیابت، فشار خون بالا، سرطان و بیماری‌های مزمن تنفسی و مرگ و میر ناشی از آن‌ها است.

یزدی با تأکید بر اینکه فعالیت بدنی ناکافی از عوامل خطر جدی بیماری‌های غیرواگیر و به ویژه بیماری‌های قلبی و عروقی است، گفت: شیوع کم تحرکی در همهٔ کشورها در حال افزایش است و به‌طور متوسط بیش از نیمی از مردم جهان به‌مقدار کافی فعالیت بدنی ندارند.

ارزیابی رایگان میزان فعالیت جسمانی در مراکز خدمات جامع سلامت

نرگش شلویری، کارشناس مسؤول میانسالان معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قزوین نیز در این کارگاه گفت: درحال حاضر ارزیابی فعالیت جسمانی در مراکز خدمات جامع سلامت برای میانسالان، یعنی گروه سنی 30 تا 59 سال، به‌صورت رایگان انجام می‌شود و هدف از آن برنامهٔ ارتقای سطح فعالیت جسمانی در این گروه سنی است.

وی در پایان عنوان کرد: براساس تعریف سازمان بهداشت جهانی، فعالیت جسمانی مطلوب، روزانه 30 دقیقه با شدت متوسط به میزان پنج روز در هفته است.  

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول