اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

ساخت واکسن سرطان در جهاد دانشگاهی

رئیس جهاد دانشگاهی با بیان اینکه نوعی واکسن سرطان در حال ساخت است که می‌‌تواند این بیماری را کنترل کند، گفت: این واکسن، این نوع نافرمانی‌ها از سلول‌‌های بنیادین را به سرعت شناسایی و درمان می‌‌کند.

ساخت واکسن سرطان در جهاد دانشگاهی

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین حمیدرضا طیبی رئیس جهاد دانشگاهی کشور در دیدار با استاندار که صبح امروز در دفتر استاندار برگزار شد اظهار کرد: عملکرد و فعالیت جهاد دانشگاهی در استان‌ها قابل قبول بوده و می‌توان اثرگذاری آن را در سطح کشور مشاهده کرد.

وی افزود: رکورد اقتصادی موجب شده تا روند تجاری‌سازی محصولات نسبت به گذشته کاهش یابد این در حالی است که همین رکود فرصتی برای شکوفایی‌ توانمندی‌‌های جهادگران ایجاد کرده است.

طیبی خاطرنشان کرد: ظرفیت جهاد دانشگاهی استان قزوین در اجرای پروژه‌های شاخص مناسب است اما باید برای تحقق آن از ظرفیت‌های دیگر جهاد نیز استفاده کنیم.

وی تأکید کرد: تا کنون برنامه‌ریزی‌های خوبی در حوزه پزشکی صورت گرفته است که می‌توان از میان این فعالیت‌‌ها، به ارائه خدمات مناسب در درمان سرطان و همچنین ناباروری اشاره کرد.

رئیس جهاد دانشگاهی ادامه داد: پژوهشکده سرطان ابن سینا با اجرای تحقیقات متمرکز بر روی این بیماری و همچنین تشخیص ابتلا به سرطان زودرس عملکرد قابل قبولی داشته است.

وی با اشاره به اینکه نوعی واکسن سرطان در حال ساخت است که می‌‌تواند این بیماری را کنترل کند، گفت: در شکل‌گیری سلول‌های بنیادین، امکان نافرمانی وجود دارد که این واکسن، این نوع نافرمانی‌ها از سلول‌‌های بنیادین را به سرعت شناسایی و درمان می‌‌کند.

طیبی با بیان اینکه علاقه‌مندیم تا این دستاوردها در استان قزوین نیز مورد توجه قرار بگیرد، تصریح کرد: در صورت طراحی کامل و اتمام ساخت این واکسن، می‌‌توانیم تغییرات بزرگی را در علم روز مشاهده کنیم.

وی عنوان کرد: در حوزه اصلاح دام نیز فعالیت‌‌های موثری داشتیم که می‌‌توان از میان آنها به تکثیر دام سبک و شبیه‌سازی بزهای سیاه که شیردهی خوبی دارند، اشاره کرد.

طیبی با بیان اینکه کشور ما با محدودیت‌‌های منابع غذایی برای دام مواجه شده است، اظهار کرد: باید نژادها را اصلاح کنیم تا دام لازم برای چرخه غذایی در کشور تأمین شود زیرا افزایش تعداد رئوس دام، افزایش میزان گوشت، چربی و شیر را در پی دارد.

رئیس جهاد دانشگاهی کشور عنوان کرد:  منابع مالی فناوری‌هایی که تاکنون تولید کرده‌‌ایم از صندوق ملی، تأمین شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با ابراز نگرانی از اینکه ممکن است غربی‌ها از طریق آموزش زبان انگلیسی، فرهنگ خود را به جوانان و نوجوانان ما منتقل کنند، خاطرنشان کرد: جهاد دانشگاهی استان قزوین بانی شد تا کتاب‌‌های انگلیسی با در نظر گرفتن فرهنگ ایرانی و اسلامی چاپ و منتشر شود.

وی با اشاره به اینکه در حوزه خدمات و کشاورزی بذرها نیز فعالیت‌‌ها گسترده‌ای را انجام دادیم، گفت: لازم است که از کشاورزی هوشمند استفاده کنیم.

طیبی با اشاره به اینکه ساخت گلخانه هوشمند یکی از برنامه‌های جدی ما است، ادامه داد: چاره‌ای جز اینکه به گلخانه‌‌ها برویم و مصرف آب را به حداقل برسانیم نداریم.

رئیس جهاد دانشگاهی عنوان کرد: اشتغال خانگی نیز یکی از مهم‌‌ترین برنامه‌‌هایی است که باید در دستور کار قرار گیرد.

وی ادامه داد: مسأله اشتغال خانگی، صرف وام دادن به افراد مختلف نیست بلکه باید مزیت‌‌ها و استعدادهای افراد هر استان را شناسایی کنیم و نسبت به آن علایق و استعدادها آموزش‌های لازم را ارائه دهیم.

طیبی گفت: تا کنون ۹ استان را شناسایی کردیم که در صورت کمک وزارت تعاون افراد می‌‌توانند محصولات خود را در خانه تولید و سپس به بازار عرضه نمایند این در حالی است که برندسازی برای این کالاها نیز انجام می‌‌شود تا تولیدکنندگان بتوانند درآمد مناسبی داشته باشند.

رئیس جهاد دانشگاهی کشور گفت: جای تأسف است که از تولید ملی حمایت نمی‌شود در حالی که در زمان تحریم باید حمایت جامعی از تولید ملی صورت گیرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول