اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

57 درصد معلولان قابلیت حضور در بازار کار را دارند

مدیرکل بهزیستی استان قزوین با اشاره به اینکه بهزیستی متولی امر اشتغال نیست، گفت: 57 درصد معلولان قابلیت حضور در بازار کار و اشتغال را دارند.

57 درصد معلولان قابلیت حضور در بازار کار را دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، علیرضا وارثی مدیرکل بهزیستی استان قزوین در نشست خبری با اصحاب رسانه که  با موضوع “سازمان بهزیستی تسهیل کننده فرصت‌های شغلی برای جامعه هدف” در سالن جلسات اداره‌کل بهزیستی استان قزوین برگزار شد، اظهار کرد:  شاه‌کلید اشتغال مهارت‌های فنی و حرفه ای خود فرد است که در حوزه اجتماعی زنان سرپرست خانوار و افراد امدادگیر و فرزندان بد سرپرست و بی‌سرپرست ۷۲ درصد واجد شرایط اشتغال هستند که بیش از ۸۰ درصد از آنان مهارت لازم برای ایجاد شغل را ندارند.

وی افزود: در حوزه معلولان هم 43 درصد به واسطه محدودیت جسمی و عدم تناسب بازار کار، واجد شرایط ایجاد کار نیستند و 57 درصد واجد شرایط هستند.

وارثی خاطر نشان کرد: در حوزه اجتماعی و اعتیاد اشتغال بر عهده دستگاه‌های متولی اشتغال است که باید برای ۱۰درصد جامعه سهم مشخصی از فرصت شغلی را ایجاد کنند که در این راستا سازمان بهزیستی تسهیل‌گر است.

وی اضافه کرد: عدم مهارت افراد  واجد شرایط در حوزه آموزش حرفه‌ها یکی از مشکلات جدی است که  سازمان بهزیستی در جهت حمایت و تشویق جامعه هدف تسهیلات ویژه ای را درنظر گرفته است.

وی تاکید کرد: سال گذشته تعهد اشتغال بهزیستی در کارگروه اشتغال ۶۰۷ مورد بود که ۱۰۹ درصد آن  در حوزه مشارکت‌های مردمی برای کل مددجویان محقق شد.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین توضیح داد: در راستای ایجاد فرصت اشتغال از طریق پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه خوداشتغالی و مشاغل خانگی میزان ۵۸ میلیارد ریال برای ۲۹۷ نفر از مددجویان تحت پوشش در حوزه توانبخشی، اجتماعی و پیشگیری انجام گرفت.

وارثی عنوان کرد: سازمان بهزیستی آمادگی آن را دارد تا کارفرمایانی را که  برای معلولین اشتغال ایجاد می‌کنند را  تا ۲۳ درصد از سهم  بیمه هر معلول بپردازد .

وی تأکید کرد: همانند سالیان گذشته شهرداری، اتوبوسرانی و تاکسیرانی به عنوان مجموعه غیر دولتی بیشترین اشتغال‌زایی را برای معلولین داشته‌اند.

وارثی اعلام کرد: برای ۵۷ نفر از معلولین در حوزه روستایی و برای هزار و ۷۵۰ نفر نیز در مراکز غیردولتی نظیر مهدکودک‌ها، کمپ‌ها و مراکز نگهداری اشتغال ایجاد شده است.

مدیرکل بهزیستی در پایان گفت: بهزیستی متولی امر اشتغال نیست بلکه میتواند تسهیل‌گر و فرصت‌ساز در این امر باشد.

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول