امضای 18 سند و یک بیانیه تفاهم همکاری میان ایران و تاجیکستان

18 سند و یک بیانیه تفاهم همکاری میان هیات‌های عالی‌رتبه ایران و تاجیکستان امضا شد.
به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، در مراسم امضای اسناد همکاری میان جمهوری اسلامی ایران و تاجیکستان، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی و امامعلی رحمان بیانیه مشترک تعمیق روابط راهبردی و بلندمدت دوجانبه را به امضا رساندند. همچنین مقامات عالی‌رتبه ایران و تاجیکستان در حضور روسای جمهور 18 سند و تفاهمنامه همکاری امضا کردند. یادداشت تفاهم نقشه راه همکاری‌های تجاری و اقتصادی بلندمدت برای سال‌های 2023 تا 2030، لغو رویداد، مبارزه با قاچاق مواد مخدر، حمل و نقل و ترانزیت، مدیریت بحران، ایجاد منطقه آزاد مشترک، فرهنگ و هنر، آموزش عالی، تحقیقات فناوری و نوآوری، خدمات پستی، امور ورزشی و خواهر خواندگی میان شهرهای یزد و خجند تاجیکستان از جمله اسناد و تفاهم‌نامه‌های همکاری میان جمهوری اسلامی ایران و تاجیکستان بود که توسط مقامات دو کشور به امضا رسید. این اسناد همکاری میان وزرای امور خارجه، نیرو و فرهنگ و ارشاد جمهوری اسلامی ایران با وزرای فرهنگ، رشد اقتصاد، معارف، نقلیات و صناعت تاجیکستان امضا شد. پایان پیام/
امضای تفاهم نامه
15:25 - 17 آبان 1402

0 بازدید