تذکر یک نماینده درباره استنکاف بانکها از «امهال وامهای کشاورزان»
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با اشاره به استنکاف بانکها از مصوبه امهال دو ساله اقساط وامهای کشاورزان، خواستار اقدام رئیسجمهور در این زمینه شد.
به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، جلال محمودزاده نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز مجلس و در تذکری شفاهی اظهار داشت: قرار بود مهلت بازپرداخت وامهای کشاورزانی که از خشکسالی آسیب دیدهاند به مدت دو سال تمدید شود و جریمه دیرکرد وامهای آنها نیز از سوی بانک مرکزی به بانکهای عامل داده شود. وی افزود: اما با گذشت 6 ماه از سال جاری بانکها از اجرای این مصوبه خودداری میکنند و برای دریافت اقساط تسهیلات به کشاورزان فشار میآورند. عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس خطاب به رئیسجمهور خواستار رسیدگی به این موضوع شد و گفت: با وضعیت خشکسالی و آسیب دیدن محصولات کشاورزی و دامی، کشاورزان چگونه میتوانند اقساط وامهای خود را پرداخت کنند و چرا بانکها از اجرای قانون خودداری میکنند؟ محمودزاده در ادامه همچنین با اشاره به شدت گرفتن شیوع بیماری کرونا گفت: تا چه زمانی مردم باید شاهد فوت عزیزان خود باشند؟ میزان مرگ و میر کرونا در کشور ما بالاتر از متوسط جهانی شده و لازم است که واکسنهای مورد نیاز با سرعت بیشتری وارد شده و واکسیناسیون بدون محدودیت سنی انجام شود. وی در پایان خواستار اقدام رئیسجمهور و سازمان برنامه و بودجه کشور برای پرداخت مطالبات معلمان و بازنشستگان شد. انتهای پیام/
14:30 - 7 سپتامبر 2021