اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  دولت

تأیید صلاحیت ۲۴۲ نماینده فعلیِ مجلس در انتخابات

سخنگوی ستاد انتخابات صبح امروز گفت: ۲۷۸ نفر از نمایندگان دورهٔ فعلیِ مجلس در انتخابات ثبت‌نام کرده‌اند که تاکنون ۲۲ نفر از آن‌ها تأیید صلاحیت نشده و ۵ نفر انصراف داده‌اند.

تأیید صلاحیت ۲۴۲ نماینده فعلیِ مجلس در انتخابات

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس، تأییدصلاحیت‌های شورای نگهبان در این دوره نصاب جدیدی داشت و حدود 15 هزار نفر تأیید شده داریم. از امروز به‌مدت هفت روز داوطلبانی که در مرحله شورای نگهبان عدم تأیید صلاحیت گرفته بدودن را بررسی خواهد کرد و حدود 290 نفر عدم تأیید گرفته بودند. ممکن است تعدادی به تأییدصلاحیت‌شدگان افزایش یابد.

وی افزود: درباره انتخابات خبرگان هم 144 نفر تأیید شده و از 25 بهمن امکان تبلیغات دارند. ما این تأییدها را به استان‌ها اعلام کرده‌ایم و 15 روز زمان تبلیغات دارند و در انتخابات مجلس نیز از 3 تا 9 اسفندماه زمان تبلیغات دارند.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور گفت: از روز گذشته، کدهای انتخاباتی را در اختیار کاندیداها انجام داده‌ایم و فرآیندها طبق جدول زمان‌بندی انجام می‌شود.

اسلامی درخصوص تأییدصلاحیت نمایندگان ادوار مجلس بیان کرد: 127 نفر از نمایندگان مجالس نهم و دهم تأییدشده‌اند و 278 نفر از نمایندگان مجلس یازدهم ثبت‌نام کرده و 242 نفرشان تأیید شده، 22 نفرشان عدم تأیید و 5 نفر از آنان نیز انصراف داده‌اند.

وی درباره انتخابات الکترونیک اظهار داشت: 208 حوزه انتخابیه داریم که 178 حوزه تک‌کرسی است و در آبادان، رشد و خمام، قم و ملایر انتخابات الکترونیک خواهیم داشت که در حال آموزش و ترویج رأی الکترونیکی در این حوزه‌ها هستیم و در راهپیمایی 22 بهمن نیز نمونه‌هایی برای آموزش‌ها داشته‌ایم.

دبیر ستاد انتخابات کشور عنوان کرد: تمهیدات لازم برای برگزاری این نوع از انتخابت اندیشیده شده و سعی کردیم که زیرساخت‌ها کاملا آماده و مناسب باشند.

 

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول