اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دانشگاه

ششمین همایش خیرین آموزش عالی برگزار شد

ششمین همایش خیرین آموزش عالی به میزبانی بنیاد حامیان علم و فناوری ایران و دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد.

ششمین همایش خیرین آموزش عالی برگزار شد

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، ششمین همایش خیرین آموزش عالی به میزبانی بنیاد حامیان علم و فناوری ایران و دانشگاه فردوسی مشهد با حمایت خیر آموزش عالی علی سعیدی در هتل پردیسان در همسایگی دانشگاه فردوسی مشهد و ستاد خیرین وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شد.

 نشست با ارائه عملکرد یکساله بنیاد علم و فناوری ایران، از سوی محمد حسین امید مدیر عامل بنیاد حامیان علم و فناوری آغاز شد، امید گفت: نشست ششم قرار بود به میزبانی دانشگاه کاشان انجام شود اما به سبب تنگناهای پروازهای هوایی به مشهد منتقل شد.

 وی پویش حمایت از دانشجویان را که در نشست شیراز مطرح شده بود؛ موفق خواند و گفت: در طول یکسال ماهانه هشتصد دانشجو در این طرح مورد حمایت قرار گرفته اند.

مدیر عامل بنیاد حامیان علم و فناوری، شعار نشست ششم را حمایت از ایده های نوآورانه و فناورانه اعلام کرد و رؤوس سایر فعالیت های بنیاد را برشمرد.

از غایبان بزرگ همایش، دو خیر ممتاز آموزش عالی، عباس مصلی نژاد و علی سعیدی بودند که هر دو به علت جابجایی و لغو برخی پروازها، از حضور در همایش باز مانده بودند که فیلم سخنان انها در همایش شیراز به نمایش گذاشته شد، در این فیلم غیر از این دو نفر، گزیده سخنان رضا فرجی دانا، سعید جلالی و محمود نصر آزادانی نیز پخش شد.
محور سخنان آنها این موارد بود: تأکید بر سه اصل اعتماد،آگاهی و مشارکت، اهمیت ثروت های چهارگانه فیزیکی، پولی، انسانی و اجتماعی، ضرورت سرمایه گذاری های بلند مدت در دانشگاه، امید بخشی به دانشجویان، لزوم شفافیت عملکرد بنیاد حامیان، تشریح پیشینه رنج دیدگی ها و سخت هایی که خیرین در راه کسب سرمایه متحمل شده اند.

حمید مستشاری نایب رئیس بنیاد حامیان دانشگاه فردوسی مشهد، سخنران بعدی بود که گزارشی از نحوه شکل گیری و نیز عملکرد بنیاد حامیان دانشگاه فردوسی مشهد ارائه کرد و گفت: ما با شعار ارتقای دانشگاه فردوسی مشهد به دانشگاه برتر منطقه اسلامی، مبنای کار در دانشگاه و بنیاد حامیان را بر ارتقای توان اشتغال دانشجویان گذاشته ایم و با تدوین و تصویب شیوه نامه مرتبط با این سیاست، یک تا سه درصد بودجه دانشگاه را برای تحقق این هدف اختصاص داده ایم.

رونمایی از لوح مستندسازی زندگی مهدی مروج تربتی که با حضور همسرش خانم منصوری و دخترش روشنک پرده برداری شد، بخش دیگر مراسم بود.

* تحقق وعده اختصاص پنجاه درصد پروژه‌های خیر‌ساز تا سقف صد میلیارد تومان درسال گذشته

علی خطیبی معاون اداری مالی و مدیریت منابع وزارت علوم سخنران بعدی بود که تحقق وعده وزارت علوم در اختصاص پنجاه درصد پروژه های خیر‌ساز تا سقف صد میلیارد تومان درسال گذشته را مورد اشاره قرار داد و از خیرین خواست تا حوزه‌های حمایتی خود را به سمت فعالیت های نوآوری و فناوری جهت دهی کنند.

وی برخی تسهیل سازی ها برای حمایت از پروژه های خیرین و ترغیب ایشان به مشارکت بیشتر در دانشگاه ها را مورد تاکید قرار داد.

ذکر اسامی خیرین درگذشته در طول یک سال اخیر از جمله دو خیر دانشگاه کاشان زنده یاد حاج احمد امامی کاشانی و روانشاد اقدس نوربخشیان و نیز نام بردن از همه خیرین حاضر درنشست در فواصل برنامه ها تکرار می شد.

در ادامه محمدحسین امید مجددا پشت تریبون حاضر شد و گفت: در گلریزان این همایش قصد داریم دویست و پنجاه تیم دانشجویی دارای ایده نوآورانه را در قالب دو طرح سی و چهل میلیون تومانی مورد حمایت قرار دهیم.

سپس فیلم توصیه های کشمیری رئیس سابق شهرک علمی، تحقیقاتی اصفهان در زمینه ضرورت حمایت از طرح های نوآورانه و شرکت های دانش بنیان، پخش شد.

نوبت به گلریزان رسید و در غیاب مصلی نژاد، محمد تقی بطحایی استاد پیشکسوت دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی، این مسئولیت را به عهده گرفت و گلریزانی متفاوت برگزار کرد.

در این گلریزان مصلی نژاد، از قبل، هزینه صد تیم دانشجویی را پذیرفته بود و هریک از حضار هم مشارکت کردند.

از خیرین دانشگاه کاشان، سید علی ضیایی هزینه ده تیم و حاج مهدی کتابچی هزینه یک تیم را پذیرفتند. دیگر خیرین و بنیاد ها هم از یک تا چند تیم را عهدار شدند که اغلب این رویداد در دانشگاه متبوعشان انجام خواهد شد.

نکته جالب این گلریزان این بود که از دویست و پنجاه تیم اعلام شده، سی تیم باقی ماند که یکی از حضار به بطحایی پیشنهاد کرد مابقی را خودت بپذیر و او هم پذیرفت.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول