اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

کاهش ۱۳.۵ درصدی متوفیان تصادفات جاده‌ای در زنجان

رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان از کاهش ۱۳.۵ درصدی تلفات تصادفات برون شهری و روستایی در استان خبر داد.

کاهش ۱۳.۵ درصدی متوفیان تصادفات جاده‌ای در زنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، اعظم محمدی، رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان، شامگاه امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در ۹ ماه گذشته نسبت به مدت مشابه سال قبل، کاهش ۱۳.۵ درصدی تلفات تصادفات رانندگی برون شهری و روستایی نسبت به مدت مشابه سال قبل در استان روی داده است.

رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان خاطرنشان کرد: تعداد تلفات جاده‌ای استان در حوزه برون شهری ۱۳ درصد و در بخش روستایی ۱۶.۷ درصد کاهش داشته است.

وی ادامه داد: از مجموع تلفات رانندگی ۱۸۶ نفر در تصادفات رانندگی برون شهری و ۲۵ نفر در مسیرهای روستایی جان خود را از دست داده‌اند.

محمدی با بیان اینکه توجه نکردن به جلو، خستگی و خواب آلودگی بیشترین عامل تصادفات در آزادراه‌ها، سرعت و سبقت غیر مجاز و انحراف به چپ بیشترین عامل حوادث در جاده‌های اصلی و فرعی در استان را به خود اختصاص داده است، گفت: علاوه بر اقدامات در زمینه ایمنی راه و خودرو، فرهنگ‌سازی از طرق مختلف به‌ویژه رسانه ملی و فضای مجازی، یقینا تاثیرات مثبتی در رعایت قوانین رانندگی و کاهش تصادفات خواهد داشت.

رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان با اشاره به این که حتی وجود یک فوتی در تصادفات هم تاثربرانگیز است، ادامه داد: بنا بر آخرین آمار منتشر شده پزشکی قانونی که مربوط به آمار ۹ماهه سال ۱۴۰۲ است، استان زنجان در رتبه دوم کشوری در کاهش تلفات ناشی از تصادفات برون شهری و روستایی قرار دارد.

وی تصریح کرد: اقداماتی از قبیل ممیزی راه‌ها، برگزاری جلسات تحلیل تخصصی تصادفات جاده‌ای در شهرستان‌ها با اولویت نقاط دارای افزایش تصادفات و ارتقای ایمنی کاربران آسیب‌پذیر با اقدامات آموزشی و توزیع اقلام به صورت هدفمند نقش موثری در کاهش داشته است.

پایان پیام/۷۳۰۰۴

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول