اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

خاندوزی: لایحه مردمی‌سازی اقتصاد در مجلس آینده پیشنهاد خواهد شد

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: کمیته مشترکی با اتاق بازرگانی ایران تشکیل می‌شود و با همراهی معاونت امور اقتصادی وزارت اقتصاد لایحه مردمی سازی اقتصاد برای مجلس بعدی پیشنهاد خواهد شد.

خاندوزی: لایحه مردمی‌سازی اقتصاد در مجلس آینده پیشنهاد خواهد شد

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، سیداحسان خاندوزی، وزیر امور اقتصادی و دارایی دقایقی پیش در گفت‌وگو با خبرنگاران در سمنان اظهار کرد: وزارت امور اقتصادی و دارایی با پیشنهاد ارائه لایحه مردمی‌سازی اقتصاد تا حد زیادی موافق بوده؛ چراکه به رویکردهای وزارت اقتصاد نیز نزدیک است.

وی گفت: کمیته مشترکی با اتاق بازرگانی ایران تشکیل می‌شود و با همراهی معاونت امور اقتصادی وزارت اقتصادی و دارایی این لایحه بررسی و برای مجلس بعدی پیشنهاد خواهد شد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی ادامه داد: باید تا اردیبهشت‌ماه سال آینده به متن مشترکی بین اتاق بازرگانی و معاونت اقتصادی وزارت امور اقتصادی و دارایی درباره لایحه مردمی‌سازی اقتصاد برسیم و سپس مراحل اجرایی آن در دولت و مجلس طی شود و این آمادگی در وزارت اقتصاد وجود دارد.

خاندوزی بیان کرد: سایر استان‌های کشور نیز می‌توانند در خصوص پیشنهاد اتاق بازرگانی سمنان در زمینه مردمی‌سازی اقتصاد ملی مشارکت داشته باشند و در نهایت متن پیشنهادات آماده شود و در مسیر فرآیندهای قانونی قرار گیرد.

وی همچنین با بیان اینکه جلسه سازنده و راهگشایی در قالب شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی در استان سمنان با فعالان اقتصادی این استان برگزار شد، گفت: تلاش‌هایی که در حوزه تولید و ایجاد رونق تولید و امنیت سرمایه‌گذاری در استان سمنان انجام شده است را باید به‌عنوان الگویی فراگیر برای سایر مناطق کشور معرفی کرد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی ادامه داد: یکی از نیازهای جدی که فعالان اقتصادی به آن اشاره دارند، مسأله تأمین مالی تولیدکنندگان است و به همین منظور مقرر شد تا خط مالی ویژه‌ای برای استان سمنان در وزارت امور اقتصادی و دارایی با مشارکت سازمان بورس و اوراق بهادار ایجاد شود تا تولیدکنندگانی که می‌توانند از ظرفیت‌های بازار سرمایه استفاده کنند، به‌سرعت و در مدت‌زمان کوتاهی تأمین مالی خود را انجام دهند.

خاندوزی تأکید کرد: برخی موارد گمرکی و مالیاتی که امکان داشت در سفر به استان سمنان رفع شود، دستورات لازم را دریافت کرد و امیدواریم سال ۱۴۰۳ سالی پررونق‌تر از امسال برای مردم و اقتصاد این استان باشد.

وی عنوان کرد: امروز نیازمند تسهیل در فعالیت‌های گمرکی، تجاری، نظام مالی و مالیاتی و امور دیگر برای فعالان اقتصادی در استان سمنان هستیم.

وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه مسأله تسهیلات تکلیفی یکی از مطالبات فراگیر فعالان بخش‌های اقتصادی مختلف در کشور است، گفت: اگر عدد تسهیلات تکلیفی بخواهد در سقف ترازنامه بانک‌های کشور لحاظ شود، ظرفیت تأمین مالی اعتبارات بانکی برای فعالان اقتصادی کشور محدود می‌شود و تا حدود زیادی کاهش می‌یابد.

خاندوزی خاطرنشان کرد: امیدواریم خواست فعالان اقتصادی کشور در بسته رونق اقتصادی و رشد تولید در سال ۱۴۰۳ توسط دولت تعیین تکلیف شود.

پایان پیام/۲۵۶۸/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول