اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

«آغوش باز» جشنواره فجر برای فیلم‌های دور از سلیقه مخاطب

ششمین روز برگزاری جشنواره فیلم فجر اصفهان به اکران فیلم‌های «آغوش باز» و «شکار حلزون» اختصاص پیدا کرده بود.

«آغوش باز» جشنواره فجر برای فیلم‌های دور از سلیقه مخاطب

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، چهاردهمین جشنواره فیلم فجر اصفهان که از روز ۱۶ بهمن ماه در پردیس سینماهای ساحل، سپاهان و فلسطین شروع به کار کرده، به روز‌های پایانی خود نزدیک شده است.

در ششمین روز از این جشنواره فیلم‌های «آغوش باز» به کارگردانی بهروز شعیبی و «شکار کلزون» به کارگردانی محسن جسور برای اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه روی پرده نقره‌ای سینما رفت.

اتفاق تکراری جشنواره، فیلم‌هایی سطحی و مستعمل

«آغوش باز» داستان خواننده‌ای پرطرفدار و پول‌دار را بیان می‌کند که از اصل زندگی خود غافل شده و در آستانه برگزاری یک کنسرت بزرگ، به سبب اتفاقات و قهر همسر خود به برخی مسائل و ابعاد زندگی نگاه جدیدی پیدا می‌کند.

پوستر فیلم آغوش باز

مجید صدیقی کارگردان و فیلمساز اصفهانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان در خصوص فیلم آغوش باز گفت: داستان به شدت مستعمل و پرداخت به شدت سطحی بود، ایده مرکزی درام واجد هیچ بحران و کشمکشی نبود که تماشاگر را جذب کند.

وی ادامه داد: فقط شرایطی برای تولید فیلم محیا شده بود و افرادی که کارشان ساخت فیلم است، فیلمی را تولید کردند، فقط به لحاظ فنی امکانات را فراهم کردند و از لحاظ کیفی فیلم خیلی عقب بود.

فیلم آغوش باز به کارگردانی بهروز شعیبی

با این فیلم‌ها اکران موفقی نخواهیم داشت

صدیقی در مورد جشنواره امسال نیز گفت: جشنواره فجر فرصتی هست که برآیند تولیدات سال سینمای ایران را به تماشا بشینیم، این تولیدات چشم‌اندازی از مختصات سینما را به مخاطب ارائه می‌کند و نفس برگزاری این رویداد در شهرستان‌ها اتفاق فرخنده‌ای است.

کارگردان و فیلمساز اصفهانی تصریح کرد: امسال نسبت به سال‌های گذشته علی‌رغم برگزاری منظم و دقیق جشنواره توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، فیلم‌ها از کیفیت پایین‌تری برخورد هستند، فیلم‌ها ضاعقه و سلیقه مخاطب عام را تأمین نمی‌کنند و چشم‌انداز روشنی برای اکران‌های سال آینده نمی‌دهند.

حال و هوای چهاردهمین جشنواره فیلم فجر اصفهان

وی در پایان خاطرنشان کرد: فیلم‌هایی که تاکنون دیدم، با سلیقه مخاطب خاص سینما مماس نیست، از همین رو اتفاق امیدبخشی در اکران نخواهد بود؛ قابل پیش‌بینی است سال آینده با این فیلم‌ها اکران موفقی را نخواهیم داشت.

«شکار حلزون» دومین فیلمی بود که شب گذشته برای اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه نمایش داده شد؛ این فیلم داستان زن سرپرست خانواده‌ای را بیان می‌کند که در یک شرکت نظافتی مشغول به کار است و با پیشنهاد پرستاری از یک پیرمرد با حقوق مناسب مواجه می‌شود.

فیلم شکارحلزون ساخته محسن جسور

این فیلم کم‌رمق اتمسفر لازم برای رسیدن به یک اثر سینمایی را ندارد و همه چیز در یک روایت سطحی شکل می‌گیرد؛ «شکار حلزون» نه درام است و نه عاشقانه، داستان در فضای گنگی روایت می‌شود و همه چیز سبب می‌شود، مخاطب نتواند ارتباط لازم را با فیلم بگیرد.

پایان پیام/۶۳۰۹۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول