اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  لرستان

وزیر آموزش و پرورش: اگر انتخابات مهم نبود دشمن تلاش نمی‌کرد مشارکت پایین باشد

وزیر آموزش و پرورش گفت: اگر انتخابات برای دشمنان مهم نبود تلاش نمی‌کردند که مشارکت پایین باشد، اما ما جشن انقلاب شکوهمند را با مشارکت حداکثری خواهیم گرفت.

وزیر آموزش و پرورش: اگر انتخابات مهم نبود دشمن تلاش نمی‌کرد مشارکت پایین باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، رضا مراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش امروز در سخنرانی مراسم ۲۲ بهمن در خرم‌آباد، با اشاره به اینکه امروز اقتصاد نفتی ما به اقتصاد علمی، دانشی و نخبگانی تغییر پیدا کرده است، اظهار کرد: امروز ۱۸۰ مرکز نوآوری و ۸۰۰ مرکز پژوهشی در داریم و رتبه کشور در حوزه اختراعات از ۳۹ به زیر ۱۰ رسیده است.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه پیام انقلاب اسلامی استقلال آزادی جمهوری اسلامی است، عنوان کرد: استقلالی که همه دنیا آن را تایید می‌کند، کشوری که روی پای خود ایستاده و حرف متفاوتی برای جهان دارد.

صحرایی به استقلال اقتصادی کشور اشاره کرد و گفت: در دهه ۵۰ که درآمد نفتی کشور سرشار بود و به ازای هر دلار نفتی که به آمریکا می‌فروختم ۲ دلار بابت خرید تسلیحات نظامی می‌پرداختیم و چیزی نصیب مردم نمی‌شد.

به گفته وی قبل از انقلاب ۹۳ درصد اقتصاد کشور به نفت وابسته بود این در حالی است که کمتر از ۴۰ درصد اقتصاد کشور به نفت وابسته است.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه ما هجدهمین اقتصاد جهان هستیم، گفت: رشد مواد غذایی کشور نسبت به کل جهان کم نظیر است، در حوزه شاخص سواد هم امروز باید بگویم ۹۷ درصد مردم کشور با سواد هستند.

صحرایی بیان کرد: امروز ۹۶ درصد مردم به آب سالم و بهداشتی دسترسی دارند و در کمتر روستای دور افتاده‌ی برق نداریم.

به گفته امروز ۴ هزار و ۵۰۰ شرکت دانش بنیان در کشور فعالیت دارند.

صحرایی گفت: وجود ۷۰۰ مدرسه تیزهوشان در کشور اگر در دنیا بی نظیر نباشد قطعا کم نظیر است، ما جزو کشورهایی هستیم که دانش آموزان تیزهوش را جداگانه تربیت می‌کنیم.

به گفته وی در المپیادهای جهانی ایران درخشان است و ما یک دیپلماسی جدید به نام دیپلماسی نخبگانی پایه گذاری کرده‌ایم، کسب ۵۰ مدال جهانی تنها گوشه‌ای از موفقیت‌ها و پیشرفت‌های کشور در حوزه علمی است.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه امروز خطوط ریلی ایران در حال متحول کردن اقتصاد جهان هستند، گفت: خطور ریلی از شمال به جنوب و شرق و غرب فضا را برای صادرات فراهم کرده است.

صحرایی بیان کرد: جاده‌های ما رشد ۴۴۰ درصدی داشته‌اند، راه‌های روستایی از رشد ۵۱۰ درصدی و آزاد راه‌های ما ۸ برابر شده است.

وی خاطرنشان کرد: ما دراقتصاد علمی به جایی رسیده‌ایم که در حوزه انرژی رتبه یازدهم و جزو صادرات کننده نفت، گاز و برق جزو ۱۰ کشور اول دنیا در این زمینه هستیم.

وزیر آموزش و پرورش گفت: امروز رئیس جمهور به دیگر کشورها سفر می‌کند، اتاق عمل به آنها اهدا می‌کند، کشورها از پزشکی ایران حیرت کرده‌اند، ما توریسم سلامت داریم و صدها نفر از کشورهای مختلف برای درمان به ایران می‌آیند.

صحرایی با اشاره به اینکه امروز وقتی رئیس جمهور در سازمان ملل حضور پیدا می‌کند مخاطبان صحبت‌های او بیشتر از روسای جمهور دیگر کشورها است، افزود: چون ما حرف متفاوت داریم، گفتمان داریم، ما نه ظالم هستیم نه مظلوم.

وی گفت: امروز شاهد هستید که در جهان چه اتفاقی در حال وقوع است، اسرائیلی که ظرف شش روز طومار کشورهای عرب را در هم پیچید است در درگیری با غزه که پیام انقلاب اسلامی را دریافت کردند زمین گیر شده و گدایی صلح می‌کند، حماس اما برای صلح شرط می‌گذارد.

وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: قدرت انقلاب اسلامی است که در هزار کیلومتر با دشمنان می‌جنگد، قدر این انقلاب را باید بدانیم و بر حذر باشیم از توطئه‌هایی که علیه ما است.

صحرایی گفت: وقتی انقلاب پیروز شد دشمن دست به هر کاری زد، از جنگ خونین به مدت هشت سال که تمام دنیا مقابل ما ایستاد، اما جوانان غیور آنها را سر جای خود نشاندند.

وی بیان کرد: کشوری که روی نیازمند ورود سیم خاردار بود امروز متهم می‌شود به اینکه به روسیه پهپاد می‌فروشد.

سخنران راهپیمایی ۲۲ بهمن در خرم‌آباد در ادامه با اشاره به اینکه ما در آستانه یک انقلاب شکوهمند دیگر به نام انتخابات هستیم، گفت: تکلیف دشمنان در انتخابات مشخص است، سیاست آنها ایجاد ناامیدی است می‌خواهند کاستی‌ها را نشان دهند نه داشته‌هایمان را.

وی گفت: مشکلات همه جا هست، اساسا دولت‌ها برای رفع کردن مشکلات برقرار می‌شوند، اما اینکه امید را از جوانان ما بگیرند سیاست خطرناکی است.

وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: اگر انتخابات برای دشمنان مهم نبود تلاش نمی‌کردند که مشارکت پایین باشد، اما ما جشن انقلاب شکوهمند را با مشارکت حداکثری خواهیم گرفت.

صحرایی گفت: مردم ما در طول ۴۵ سال نشان دادند با وجود محرومیت‌ها اما هیچ گاه بر مبنای محدودیت تصمیم نگرفته‌اند بلکه بر مبنای غیرت تصمیم گرفته‌اند.

وی تاکید کرد: همان چیزهایی هم که نداریم باید در مجلس و در انتخابات به دست بیاوریم و طور دیگری باید پاسخ دشمن را بدهیم.

وزیر وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه روزی دشمن توطئه می‌کرد و ما می‌جنگندیم، گفت: امروز اما پایگاه دشمن را با موشک کوباندیم، امروز رزمندگان در زمین و هوا در دریا و فضا راه نفوذ به کشور را بسته‌اند.

صحرایی تاکید کرد: حضور و مشارکت در انتخابات نزدیکترین نقطه برای سیلی زدن به دشمنان است، انتخاباتی رقابتی، سالم با ایمنی و مشارکت بالا.

وی با اشاره به غیرت و خصوصیات مردم لرستان خاطرنشان کرد: ما مردم این خطه درباره دشمن با کسی شوخی نداریم، انتخابات عرصه‌‌ای برای نشان دادن غیرت ملی و در این استان غیرتی است که از خاک زر خیز استان بر آمده است.

وزیر آموزش و پرورش خطاب به دشمنان انقلاب اسلامی گفت: هر اختلافی بین ما باشد پیام ما این است که اختلاف داخلی است به خودمان ربط دارد، جرات دارید نگاه چپ بیاندازید چنان تار و مار خواهید شد که چیزی از شما باقی نخواهد ماند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول