اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

امیر سیاری: اجازه نمی‌دهیم کسی به تمامیت ارضی و منافع ما تعدی داشته باشد

معاون هماهنگ‌کننده ارتش با تأکید بر این‌که امروز ایران اسلامی به‌عنوان کشوری قدرتمند در جهان شناخته می‌شود، گفت: ما امروز در جهان حرف برای گفتن داریم و از هیچ دشمنی هراس نداریم و اجازه نمی‌دهیم کسی به تمامیت ارضی و منافع و ارزش‌های ما تعدی داشته باشد و این مهم را در هشت سال دفاع مقدس ثابت کردیم که چه ملتی داریم و توانمان چه اندازه است.

امیر سیاری: اجازه نمی‌دهیم کسی به تمامیت ارضی و منافع ما تعدی داشته باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، امیر دریادار حبیب‌الله سیاری پیش از ظهر امروز در راهپیمایی 22 بهمن در جمع مردم قم، با اشاره به اینکه دستاوردهای امروز به راحتی به دست نیامده است، اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران با پشتیبانی مردم، رهبری امام بزرگوار و جان‌فشانی شهدا به پیروزی رسید و سال‌هاست که هیچ قدرتی توان مقابله با ایران را ندارد. 

وی اضافه کرد: از سالیان قبل از انقلاب شروع می‌کنم که کشور ما در بالاترین وابستگی قرار داشت، ما ژاندارم منطقه بودیم اما هدف این جایگاه تامین امنیت منطقه برای دیگر کشورها بود.

معاون هماهنگ کننده ارتش تصریح کرد: بزرگترین ضربه به هیمنه پوشالی استکبار جهانی پیروزی انقلاب اسلامی بود و پیروزی یک انقلاب تمدن‌آفرین است موجب شده استکبار جهانی دشمن شود و بماند و این تنها به خاطر اخراج آمریکا نبوده است.

دریادار ستاری بابیان این‌که در این 45 سال از عمر انقلاب، دسیسه‌ها و دشمنی‌های زیادی علیه ایران اسلامی رقم خورده است، گفت: به برکت خون شهدا و رهبری امام خامنه‌ای و همچنین حضور شما مردم با بصیرت در صحنه‌های مختلف، دشمنان ما در هیچ‌یک از اقداماتشان به نتیجه نرسیدند و می‌دانند تا این شرایط در ایران وجود دارد هیچ‌وقت به نتیجه نخواهد رسید.

وی بابیان این‌که علیرغم همه اقدامات و دشمنی‌ها و تحریم‌ها و جنگ ترکیبی علیه ایران اسلامی، این کشور در مسیر پیشرفت حرکت می‌کند، گفت: ایران اسلامی در شرایطی قرار دارد که در عرصه پزشکی، مهندسی، نانو، سلول‌های بنیادین و هوافضا در جهان حرف برای گفتن دارد. 

معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به توانایی‌ها و پیشرفت‌های ایران اسلامی در عرصه نظامی گفت: امروز در عرصه نظامی در جهان حرف‌های زیادی برای گفتن داریم، این در حالی است که قبل از انقلاب اسلامی در بحث تجهیزات موردنیاز برای نیروهای مسلح کاملاً وابسته بودیم و همین مسئله موجب شد در ابتدای دوران دفاع مقدس، تمام تجهیزات ما تمام شد و کشورها دیگر به ما تجهیزات نظامی نمی‌دادند و در عوض دشمن ما را تجهیز می‌کردند.

وی با اشاره به این‌که در دوران جنگ گلوله‌های توپ جیره‌بندی شده بودند و زمانی که رژیم بعث شهرهای ما را موشک‌باران می‌کرد و مردم خواستار پاسخ موشکی جمهوری اسلامی به آن‌ها بودند، موشکی برای پاسخگویی نداشتیم، چون وابسته بودیم.

سیاری با تأکید بر این‌که امروز در همه تجهیزات نظامی، خودکفا هستیم، گفت: امروز در بحث پدافند هوایی سامانه‌های ویژه‌ای داریم که در ارتفاع 335 کیلومتری توانستیم هواپیمای بدون سرنشین دشمن را بزنیم و تعجب همگان را برانگیزیم.

معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: توانایی‌های ایران در زمینه هوایی، موشکی، دریایی و... موجب شده که دشمن هیچ‌گاه جرأت حمله و تجاوز به ایران اسلامی را نداشته باشد.

وی در ادامه به توانایی ایران در عرصه دریایی اشاره کرد و گفت: امروز ناوهای ما دنیا را دور می‌زند و پرچم ایران اسلامی را در آب‌های آزاد جهان به اهتزاز در می‌آورد و همگان می‌دانند این پرچم ایران است.

سیاری خاطرنشان ساخت: امروز در جایگاهی قرار داریم که اگر روزی دغدغه دشمن نرسیدن تجهیزات دیگر کشورها به ما بود، دغدغه امروز آن‌ها جلوگیری از صادر نکردن تجهیزات ماست که این مهم به دست نیامد، مگر از برکت خون شهدا و حمایت‌های همیشه شما مردم ایران.

معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران امنیت امروز کشور را باعث غرور ملت ایران دانست و افزود: امنیت امروز به‌راحتی به دست نیامده و انقلاب مسیر پرافتخار خود را ادامه خواهد داد.

وی با تأکید بر این‌که امروز ایران اسلامی به‌عنوان کشوری قدرتمند در جهان شناخته می‌شود، گفت: ما امروز در جهان حرف برای گفتن داریم و از هیچ دشمنی هراس نداریم و اجازه نمی‌دهیم کسی به تمامیت ارضی و منافع و ارزش‌های ما تعدی داشته باشد و این مهم را در هشت سال دفاع مقدس ثابت کردیم که چه ملتی داریم و توانمان چه اندازه است.

سیاری گفت: با توجه به جایگاه ایران اسلامی امروز گزینه‌های روز میز دشمن علیه ما جمع شده است و خودشان رسماً اعلام کرده‌اند که دنبال درگیر شدن با ایران نیستیم، نه این‌که نخواهند این کار را بکنند، بلکه جرأت این کار را ندارند.

وی بابیان این‌که توان بازدارندگی ایران امنیت را به همراه دارد، افزود: اگر امنیت می‌خواهیم، باید قدرتمند شویم؛ ما باقدرتی که داریم، امنیت را در کشور برقرار کرده‌ایم.

معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران در ادامه با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب گفت: امروز بیانیه گام دوم انقلاب صادرشده است؛ این بیانیه زمانی صادر شد که گفته می‌شد جمهوری اسلامی تابستان داغی دارد و در همان زمان رهبری بیانیه گام دوم را صادر کرد که این نشانه قدرت و اقتدار ماست.

وی تصریح کرد: امروز به دنبال تمدن نوین اسلامی هستیم و در این مسیر هستیم و مطمئن باشید موفق خواهیم شد؛ ما امروز با تکیه‌بر مردم مؤمن و با بصیرت روی پای خود ایستاده‌ایم.

سیاری در ادامه به انتخابات پیش رو اشاره کرد و گفت: شرکت در انتخابات وظیفه همه ماست، چراکه دشمنانمان به دنبال این هستند که سطح مشارکت مردم در این صحنه اجتماعی پایین بیاید و این مسئله را همواره بر سر ما بکوبند، ولی با شرکت گسترده در انتخابات چشم دشمن را کور می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: ما ملت ایران با همین شکوه که در راهپیمایی حاضر شدیم، در انتخابات هم حاضر می‌شویم و مشت محکمی بر دهان آن‌ها می‌زنیم.

معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به سخن رهبر انقلاب اسلامی مبنی بر این‌که شرکت در انتخابات ارتقای سطح محبوبیت و مشروعیت نظام اسلامی و انقلاب است، گفت: ما چون دلداده انقلاب هستیم که در سایه آن سرافراز شده‌ایم، پای صندوق‌های رأی خواهیم رفت و قدرت مردم ایران را به جهانیان نشان خواهیم داد. 

سیاری در پایان حرکت در مسیر سخنان رهبر انقلاب اسلامی را چراغ راه حرکت در مسیر انقلاب دانست و ادامه داد: حضور در راهپیمایی نشان‌دهنده حمایت همه‌جانبه شما از نظام جمهوری اسلامی ایران است؛ آنچه امروز باید به آن توجه کنیم، همدلی، هماهنگی، اتحاد، انسجام، در کنار هم بودن، ارتقای بصیرت، دشمن‌شناسی، مقاومت و در راه ولایت حرکت کردن است.

پایان پیام/ض

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول