اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

تأکید امیرعبداللهیان بر توسعه مناسبات اقتصادی و تجاری با لبنان

وزیر امور خارجه با تأکید بر اهمیت ثبات و امنیت لبنان برای ایران و تاثیر امنیت لبنان بر کل منطقه، کمک به پیشرفت روند سیاسی در لبنان و توسعه روابط دوجانبه با این کشور در زمینه‌های اقتصادی و تجاری همپای روابط سیاسی را از اولویت‌های دولت سیزدهم خواند.

تأکید امیرعبداللهیان بر توسعه مناسبات اقتصادی و تجاری با لبنان

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه که برای دیدار و گفت‌وگو با مقامات دولت لبنان و رهبران جریان‌های مقاومت به بیروت سفر کرده، دیشب (شنبه) ۲۱ بهمن ماه در نشستی با سفیر و اعضای سفارت و نمایندگان برخی نهادها و موسسات ایرانی مقیم لبنان، در محل سفارت ایران در بیروت شرکت کرد.

در این نشست آخرین وضعیت روابط دوجانبه با کشور دوست و برادر لبنان، تحولات فلسطین و برخی تحولات‌ منطقه‌ای مورد گفت‌وگو و تبادل نظر قرار گرفت.

امیرعبداللهیان پس از شنیدن دیدگاه‌ها و نظرات سفیر ایران و برخی حاضران در این‌ نشست، طی سخنانی با اشاره به مشترکات قوی سیاسی، دینی، فرهنگی و اجتماعی بین دو کشور ایران و لبنان افزود: لازم است با تلاش و پیگیری‌های بیشتر با بخش‌های دولتی و خصوص لبنان، روابط دوجانبه در حوزه‌های مختلف اقتصادی و تجاری نیز گسترش و به سطح مطلوب ارتقا یابد.

وزیر امور خارجه با تأکید بر اهمیت ثبات و امنیت لبنان برای جمهوری اسلامی ایران و تاثیر امنیت لبنان بر کل منطقه، کمک به پیشرفت روند سیاسی در لبنان و توسعه روابط دوجانبه با این کشور در زمینه‌های اقتصادی و تجاری همپای روابط سیاسی را از اولویت‌های دولت سیزدهم برشمرد و ضمن تشکر و قدردانی از زحمات و تلاش‌های ارزنده همکاران وزارت امور خارجه و نمایندگان نهادها و موسسات ایرانی شاغل در لبنان، بر ضرورت تلاش بیشتر و ابتکار و نوآوری در کارها تأکید کرد.

گزارش از حدیث ابراهیمی‌راد

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول