اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  ایلام

کاشت نهال در ۲ هزار هکتار از اراضی ایلام

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری ایلام گفت: از اواخر مهرماه تاکنون ۲ هزار هکتار از اراضی استان ایلام نهال کاری شده است.

کاشت نهال در ۲ هزار هکتار از اراضی ایلام

ابراهیم پیرزادیان مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام، صبح یکشنبه ۲۲ بهمن‌ماه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام، با تبریک دهه فجر، از اجرای طرح کاشت یک میلیارد درخت در کشور خبر داد و گفت: حدود ۲ سال پس از بحث و بررسی پیرامون مسائل کارشناسی و انجام یک تعهد به مقام معظم رهبری و فرمایش آن حضرت، که اگر هر ایرانی ۳ اصله درخت، در طول سال بکارد به مدت ۴ سال، اهداف یک میلیارد درخت در کشور محقق می‌شود.

وی با بیان اینکه ۲ هزار هکتار از اراضی استان از اواخر مهر تاکنون نهال کاری شده است، افزود: تا پایان فروردین ماه کاشت ۶ میلیون اصله نهال در گونه‌های جنگلی و بیابانی در عرصه‌های تعیین شده انجام خواهد شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام، ادامه داد: طرح کاشت یک میلیارد نهال در کشور دارای الزام‌های قانونی برای تمام دستگاه‌ها و با هدف افزایش سرانه فضای سبز و توسعه اراضی جنگلی است که طی یک دوره ۱۰ ساله میزان اراضی جنگلی از ۰/۰۱۷ هکتار به ۰/۰۲۵ هکتار افزایش یابد.

پیرزادیان خاطرنشان کرد: از طریق نهال کاری توسعه درختکاری در حاشیه مزارع  بادشکن جزء اهداف کمی این طرح است و با توجه به اینکه  عنوان مردمی بودن در ذات این طرح نهفته است که با فرهنگ‌سازی و پویش‌های مختلف و در قالب تفاهم‌نامه‌هایی که با دستگاه‌های مختلف منعقد شده است، از ظرفیت‌های کلیه مردم و مسئولین و دستگاها و همچنین تعهداتی که در نظر گرفتیم، بتوانیم این مهم را به‌طور سالانه محقق کنیم و براساس یک تقسیم‌بندی ۲۰ درصد از این طرح برای تولید نهال و ۱۰ درصد به کاشت و ۷۰ درصد بحث مراقبت و نگهداری است.

وی تصریح کرد: با هم‌فکری و همراهی کلیه مردم و مسولین بتوانیم تعهداتی که مدنظر داریم در راستای فضای سبز و توسعه جنگل در استان ایلام اقدام شایسته ای برای نسل‌های آینده به ارث بگذاریم.

وی بیان داشت: بیشترین نهال استان در شهرستان‌های ایوان، دهلران و مهران تولید می‌شود و البته با هدف مهار بیابان‌زایی نیز ۲ نهالستان در دهلران و یک نهالستان در مهران هم فعالیت دارند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول