اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

راهبرد اقتصاد مقاومتی سیاست خارجی دشمن را بی‌اثر کرد

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: دولت سیزدهم با تبعیت از سیاست عزت، حکمت و مصلحت مقام معظم رهبری اقتصاد کشور را از شرطی بودن نجات داد و ۲ عامل ضربه‌زننده شامل سیاست خارجی اخم و لبخند و تورم انتزاعی را با راهبرد اقتصاد مقاومتی بی‌اثر کرد.

راهبرد اقتصاد مقاومتی سیاست خارجی دشمن را بی‌اثر کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، سید صولت مرتضوی بعدازظهر امروز در دوازدهمین کارگروه تخصصی اشتغال چهارمحال و بختیاری گفت: این قبیل جلسات و گردهمایی‌ها به منظور گره‌گشایی از زندگی آحاد مردم جامعه است و ما مکلف به رفع مشکل مردم هستیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به شاخص‌های توسعه جمهوری اسلامی، خاطرنشان کرد: توفیقات جمهوری اسلامی به روایت کسانی که ما را رصد می‌کنند با قبل از انقلاب قابل مقایسه نیست و کشوری که ۴۵ سال با انواع تحریم روبرو بوده است، امروزه همگان را انگشت به دهان کرده است.

وی بیان کرد: تا دیروز جمهوری اسلامی را با گزینه‌های روی میز مقایسه و تهدید می‌کردند اما اکنون دشمنان ما هیچ گزینه‌ای جز احترام به ایران اسلامی، تواضع در مذاکرات و گفت‌وگو از موضع همسان ندارند.

مرتضوی ضمن اشاره به اقتدار و عظمت کشور، افزود: کارهای زیادی صورت گرفته است اما همچنان در ۲ نقطه ایراد داریم که یکی اشتغال و دیگری بحث معیشت مردم است و این وظیفه ماست که این مشکلات را ‌نیز هر چه سریع‌تر رفع کنیم.

وی توضیح داد: در حوزه سلامت پیشرفت‌های زیادی را شاهد هستیم چرا که موضوع بهداشت و درمان تا دورترین نقطه کشور نیز رفته است و طبق آمار سازمان بهداشت جهانی نرخ امید به زندگی در کشور افزایش یافته است.

وزیر کار با بیان اینکه بخش اعظم امنیت کشورهای همسایه به خاطر جمهوری اسلامی است، گفت: در حوزه امنیت نیز علاوه بر امنیت داخلی موفق به ایجاد بخشی از امنیت بین‌الملل و کشورهای همسایه شده‌ایم و اگر جمهوری اسلامی نبود مشخص نبود تفکر نیل تا فرات صهیونیست‌ها به کجا رسیده بود.

وی اشتغال و معیشت را حلقه مفقوده پیشرفت‌ها دانست و اذعان داشت: در طول عمر دولت سیزدهم کارهای بسیاری صورت گرفته است و برای اولین بار نرخ بیکاری کشور به ۷.۶ رسیده است هرچند نرخ بیکاری استان چهارمحال و بختیاری هنوز بالاست.

مرتضوی ادامه داد: این دولت با تبعیت از سیاست عزت، حکمت و مصلحت مقام معظم رهبری اقتصاد کشور را از شرطی بودن نجات داد و ۲ عامل ضربه‌زننده شامل سیاست خارجی اخم و لبخند و تورم انتزاعی را با راهبرد اقتصاد مقاومتی بی‌اثر کرد.

وی تصریح کرد: در حوزه اقتصادی صادرات نفت از ۴۰۰ هزار بشکه به یک‌ هزار و ۵۰۰ بشکه رسیده است تا بتوان عقب‌ماندگی‌ها را جبران کرد.

وزیر کار با بیان اینکه باید برای بهبود فضای اقتصادی و رشد مثبت تلاش مضاعف کنیم، اضافه کرد: در دهه ۹۰ متوسط رشد اقتصاد ملی کمتر از نیم بوده و چند سال پیاپی رشد منفی داشتیم اما اکنون به رشد ۵ و ۶ درصد رسیدیم.

وی با اشاره به ضرورت توجه به کیفیت اشتغال، ایجاد اشتغال پایدار، پررونق و ماندگار، خاطرنشان کرد: برای رفع مشکل اشتغال، نظام آموزشی باید سفارش‌محور باشد و رشته‌های درسی با توجه به نیاز بازار ایجاد شود.

مرتضوی ادامه داد: در دولت سیزدهم اولویت با اتمام پروژه‌های نیمه تمام است و تا تکمیل این پروژه‌ها، پروژه جدید آغاز نمی‌شود.

پایان پیام/ ۶۸۰۳۵

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول