اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

استقرار ۱۲۷ واحد فناور و دانش‌بینان در پارک علم و فناوری کردستان طی یک‌سال اخیر

رئیس پارک علم و فناوری کردستان گفت: طی یک سال اخیر ۱۲۷ واحد فناور و دانش‌بینان در پارک علم و فناوری استان پذیرش و مسقر شده‌اند.

استقرار ۱۲۷ واحد فناور و دانش‌بینان در پارک علم و فناوری کردستان طی یک‌سال اخیر

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، بابک سوری ظهر امروز در مراسم افتتاح مجتمع نوآوری نور سنندج اظهار کرد: پارک علم و فناوری از سال92 به صورت رسمی در این استان تاسیس شده و تاکنون روند روبه رشدی را داشته است.

وی به وجود ۱۶۰ شرکت واحد فناوری مستقر در پارک علم و فناوری اشاره کرد و گفت: ۷۰ شرکت از این تعداد دانش بنیان بوده و استاندارد و ساز وکارهای مورد نیاز را دارا هستند.

به گفته وی، این شرکت‌های مستقر در پارک علم و فناوری واحدهای فناوری هستند که محصولات خدماتی و قابل فروش را ارائه می‌دهند و برخی از واحدها نیز در محیط کارگاهی در شرکت شهرک‌ها صنعتی فعالیت دارند.

رئیس پارک علم و فناوری کردستان به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در راستای افزایش شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در پارک گریزی زد و گفت: تعداد شرکت‌های دانش بنیان در استان تا پایان سال گذشته 54 شرکت بود که این تعداد تا پایان امسال به 70 شرکت دانش بنیان می‌رسد.

سوری خاطرنشان کرد: بیش از ۳۰ درصد شرکت‌های دانش بنیان استان در حوزه فناوری اطلاعات فعالیت دارند.

وی اضافه کرد: تامین زمین برای توسعه پارک علم و فناوری با هدف ارتقای سطح پارک از 3 به ۲ از اهداف و برنامه‌های ما در استان است.

سوری اذعان کرد: در یک سال اخیر ۱۲۷ واحد فناور و دانش‌بینان در این پارک پذیرش و مستقر شده که امیدواریم این آمار را به 200 واحد تا پایان سال برسانیم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه مجتمع نوآوری نور سنندج با هدف استقرار واحدهای فناور و شرکت‌های دانش بنیان احداث و امروز با حضور معاون فناوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به بهره‌برداری رسید، عنوان کرد: این مجتمع در ۹۰۰ متر زیربنا به مساحت 5 هزار و ۴۰۰ متر مربع و در ۶ طبقه احداث شده است.

به گفته وی، برای ساخت این مجتمع اعتباری بالغ بر۲۴۰ میلیون ریال هزینه شده است.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۱

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول