اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دانشگاه

کلانتری:دیپلماسی ورزشی از اولویت‌های وزارت علوم است

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت:‌ دیپلماسی ورزشی از اولویت‌های مهم وزارت علوم و برگزاری رویدادهایی چون تورنمنت بین‌المللی کبدی جام فجر مقاومت در سبزوار همگام با تعاملات دیپلماتیک این وزارتخانه است.

کلانتری:دیپلماسی ورزشی از اولویت‌های وزارت علوم است

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی وزارت علوم عبدالحسین کلانتری معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در آیین پایانی تورنمنت بین‌المللی کبدی جام فجر مقاومت، که با شرکت هفت تیم از پنج کشور اسلامی در سبزوار برگزار شد،‌ گفت:‌ امیدواریم برگزاری این تورنمنت بتواند فضایی را برای همبستگی و تقویت هرچه بیشتر جبهه مقاومت فراهم کند.

وی تصریح کرد: واقعیت این است که شیفتگان جبهه مقاومت بسیارند و چنین رویدادهای ورزشی می‌تواند زمینه ساز وحدت بیش‌تر در میان کشورهای جبهه پایداری و محور مقاومت شود.

کلانتری با تمجید از دانشگاه حکیم سبزواری، برای میزبانی شایسته از این رویداد ورزشی گفت:‌ دانشگاه حکیم سبزواری همگام با برنامه‌های وزارت علوم و با هدف افزایش مناسبات و تعاملات دیپلماتیک این وزارتخانه وارد این میدان شد.

مدیرکل تربیت بدنی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نیز در این آیین گفت: در سیاست‌های کلان کشور و به تبع آن وزارت علوم، بنا بر افزایش ارتباطات است که این رویداد نمونه عینی و عملی آن بود و امید است در آینده نزدیک این رویداد با حضور دانشجویان دختر کشورهای اسلامی برگزار شود.

ابراهیم علیدوست از دانشگاه حکیم سبزواری به عنوان نمونه بارز تعامل عینی علم و ورزش یاد کرد و افزود: قرار است شهریور ۱۴۰۳ میزبان مسابقات دانشجویان کشورهای اسلامی باشیم تا این رویدادها به طور مستمر ادامه یابد.

تورنمنت بین‌المللی کبدی جام فجر مقاومت ۱۵ تا ۱۷ بهمن ماه با شرکت هفت تیم از کشورهای ایران (الف و ب)، عراق (الف و ب)، پاکستان، لبنان و فلسطین به میزبانی دانشگاه حکیم سبزواری برگزار شد که امشب تیم ملی ایران (الف) با غلبه بر تیم ملی پاکستان، جام قهرمانی را بالای سر برد.

گفتنی است دانشگاه حکیم سبزواری جزو ۲۲ دانشگاه محور در کشور است که با حدود ۹ هزار دانشجو، دارای ۳۳ گروه آموزشی، ۱۳۹ کد رشته‌ تحصیلی در مقاطع کارشناسی تا دکتری و ۱۰ دانشکده است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول