اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی

استاد دانشگاه: مشارکت حداکثری مردم در انتخابات محاسبات دشمن را برهم خواهد زد

احمد قدیری مدرس دانشگاه با اشاره به ضرورت مشارکت در انتخابات گفت: مشارکت حداکثری مردم در انتخابات، محاسبات دشمن را برهم خواهد زد.

استاد دانشگاه: مشارکت حداکثری مردم در انتخابات محاسبات دشمن را برهم خواهد زد

احمد قدیری در گفت وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، با اشاره به ضرورت مشارکت در انتخابات اظهار داشت: همانطور که تهدیدات نظامی خارجی علیه کشور را با رزمایش نظامی خنثی می‌کنیم، می‌بایست تهدیدات سیاسی و امنیتی را نیز با رزمایش سیاسی که انتخابات مصداق بارز آن است، خنثی کنیم.

وی افزود: زمانی که تهدید جدی امنیتی از جنس آشوب خیابانی و جنگ داخلی وجود دارد، به طور قطع رزمایش سیاسی مردم و حضور آن‌ها در انتخابات می تواند محاسبات دشمن را مختل و توطئه‌ها را خنثی کنیم.

این حقوقدان و مدرس دانشگاه افزود: به واسطه عملکرد ضعیف دولت قبل، مشارکت پایین در انتخابات‌های مجلس و ریاست جمهوری رقم خورد و دشمن را به تصمیم در چکاندن ماشه علیه کشور در آشوب ۱۴۰۱ رساند که فوت مهسا امینی بستر و بهانه آن را فراهم آورد و این درحالی بود که پیش از انتخابات ۱۴۰۰ شاهد هشدار صریح رهبر انقلاب درخصوص پیوستگی میان مشارکت و امنیت بودیم.

وی افزود: اکنون اسرائیل به شیوه‌های  مختلف آماده عملیات خرابکارانه و ضدامنیتی علیه ایران است و هم‌اکنون چشم دستگاه‌های محاسباتی دشمن به انتخابات و میزان مشارکت مردم است.

این حقوقدان و استاد دانشگاه تصریح کرد: این رزمایش سیاسی و حضور مردم در انتخابات است که تعیین می‌کند آیا دشمن ماشه را می‌چکاند یا خیر؟

قدیری در ادامه خاطر نشان کرد: از آنجایی که کاهش مشارکت اجتماعی به دلیل سلب اعتماد مردم از سوی دولت قبل بوده، ضروری است دولتمرانی که با اقدامات عامدانه به امنیت کشور و معیشت مردم حمله کرده‌اند و کاهش سرمایه اجتماعی و درنتیجه مشارکت در انتخابات را موجب شده‌اند، محاکمه و در ملاء عام مجازات شوند تا اعتماد و سرمایه اجتماعی بازیابی شود.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول