اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

مودیز: خطرهای سیاسی و بدهی پیش روی اسرائیل در حال افزایش است

موسسه رتبه بندی اعتباری آمریکایی مودیز اعلام کرد که دلیل کاهش رتبه اعتباری این رژیم افزایش خطرهای سیاسی و اقتصادی پیش روی این رژیم و بیشتر شدن بدهی آن بوده است.

مودیز: خطرهای سیاسی و بدهی پیش روی اسرائیل در حال افزایش است

گروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس:  مودیز رتبه اعتباری اسرائیل را برای نخستین بار از زمان پیوستن این رژیم به طرح درجه‌بندی این موسسه در سال ۱۹۹۵ با چشم انداز منفی به «A۲» کاهش داد  و گفت این نتیجه گیری را پس از بررسی شرایط اسرائیل در نتیجه جنگ غزه ارائه داده است.

این موسسه اعلام کرد که دلیل اصلی کاهش رتبه‌ اسرائیل، جنگ ادامه‌دار غزه و پیامدهای گسترده‌تر آن است که خطرات سیاسی برای اسرائیل را افزایش می‌دهد.

مودیز در بیانیه‌ای اعلام کرد که این کار را پس از ارزیابی «درگیری نظامی مداوم اسرائیل با حماس و پیامدهای گسترده‌تر آن انجام داده که خطرات سیاسی برای اسرائیل را افزایش داده است و همچنین نهادهای اجرایی و قانونگذاری و قدرت مالی آن را در آینده قابل پیش‌بینی تضعیف می‌کند. 

این موسسه افزود: خطرات تشدید درگیری با حزب الله لبنان در شمال همچنان وجود دارد و این احتمال تأثیر منفی عمده بر اقتصاد اسرائیل را افزایش می‌دهد. مودیز همچنین پیش بینی کرد که که بار بدهی اسرائیل بالاتر از انتظارات قبل از جنگ باشد.

از سوی دیگر بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی با کاستن از اهمیت کاهش رتبه اعتباری این رژیم گفت که این کاهش رتبه به خاطر وضعیت جنگی حاکم است، اما اقتصاد اسرائیل محکم است و وقتی که ما در جنگ پیروز شویم دوباره رشد خواهد کرد.

چهارشنبه گذشته، آژانس رتبه‌بندی فیچ نیز اعلام کرد که هر گونه تشدید یا گسترش جنگ بین اسرائیل و حماس، عملکرد بانک‌های اسرائیلی را تضعیف می‌کند. این آژانس در گزارشی درباره بانک‌های اسرائیلی اعلام کرد که فرضیه تشدید درگیری‌ها می‌تواند رتبه اسرائیل در سال ۲۰۲۴ را کاهش دهد.

رتبه اعتباری معمولاً نشان دهنده توانایی کشورها برای دریافت وام و میزان اعتماد به توانایی آنها برای انجام به موقع تعهدات مالی است. هر چه رتبه بندی یک کشور بهتر باشد، خطرات مرتبط با استقراض آن کمتر می‌شود، در نتیجه  آن کشور شرایط بهتر برای دریافت وام با هزینه‌های کم‌تر خواهد داشت.

بر اساس سند منتشر‌شده از سوی وزارت خزانه‌داری رژیم صهیونیستی که با خوش‌بینانه‌ترین پیش‌بینی‌ها در خصوص سه سال آینده هم تهیه شده، بدهی‌های اسرائیل در سال‌های آتی به دلیل پیامدهای جنگ غزه رو به افزایش است.

بر اساس محاسبات جدید برای برنامه سه ساله آینده رژیم صهیونیستی که توسط بخش بودجه در وزارت خزانه داری این رژیم تهیه شده است، انتظار می‌رود کسری بودجه در اقتصاد اسرائیل در سال‌های ۲۰۲۵-۲۰۲۷ به میزان ۱۳۴ میلیارد شکل (۳۶ میلیارد دلار) افزایش یابد و به تبع آن بدهی‌ها تحت تأثیر بهره بدهی و همچنین هزینه‌های جنگ بیشتر خواهد شد.

بودجه ۲۰۲۴ رژیم صهیونیستی به دلیل هزینه‌های جنگ به ۵۸۲ میلیارد شکل (۱۵۶ میلیارد دلار) افزایش یافته که ۵۵ میلیارد شکل (۱۴.۷ میلیارد دلار) با توجه به جنگی که به راه انداخته نسبت به بودجه اولیه تصویب شده برای امسال افزایش داشته است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول