اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

افزایش ۴۸ برابری اعضای هیات علمی در زنجان

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان گفت: رشد مراکز علمی و دانشگاهی در این استان طی حیات انقلاب اسلامی جهش قابل توجهی داشته به گونه‌ای که اعضای هیات علمی این مراکز در استان طی این مدت بیش از ۴۸ برابر شده است.

افزایش ۴۸ برابری اعضای هیات علمی در زنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان و به نقل از روابط عمومی استانداری زنجان، احمد خداوردی اظهار داشت: در زمان حاضر بیش از ۴۴ هزار دانشجو در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی استان مشغول تحصیل هستند در حالی که پیش از انقلاب فقط یک مرکز آموزش با تعداد بسیار محدود دانشجو و تا مقطع کاردانی در استان فعال بود.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان با اینکه امروز ۲۰ درصد از جمعیت یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفری استان دانش آموز هستند، اظهار کرد: در سال۱۴۰۱، تعداد کل دانش‌آموزان مقطع ابتدایی استان ۱۱۷هزار نفر بود که در هر کلاس این مقطع به‌طور متوسط ۲۳ نفر حضور داشتند.

وی افزود: تعداد کل دانش‌آموزان مقطع دوره اول متوسطه استان زنجان ۴۸هزار نفر بود که در هر کلاس این مقطع به‌طور متوسط ۲۴ نفر حضور داشتند.

خداوردی ادامه داد: تعداد کل دانش‌آموزان مقطع دوره اول متوسطه استان زنجان ۳۸هزارنفر بود که در هر کلاس این مقطع به‌طور متوسط ۲۲ نفر حضور داشتند.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان گفت: در سال ۱۴۰۱ به ازای هر ۲۵ دانش‌آموز یک معلم در خدمت نظام آموزشی در استان بوده است.

وی گفت: نوسازی مدارس با مکان یابی صحیح به‌منظور متناسب کردن کانونهای جمعیتی، پراکندگی محل سکونت دانش‌آموزان و محل استقرار مدارس از اولویت‌های نظام برنامه‌ریزی است.

خداوردی گفت: همچنین طی انقلاب اسلامی شمار کتابخانه های عمومی در استان به ۱۰۲ باب رسیده است که بیش از ۷۰ هزار نفر در آنها عضو هستند.

پایان پیام/2308

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول