اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

صحنه انتخابات میدان مسابقه خدمت است و نه عرصه جنگ قدرت

امام جمعه رودان گفت: آنچه از مبانی دینی و اصول انقلاب می آموزیم این است که عرصه انتخابات میدان مسابقه برای خدمت است و نه جنگ قدرت لذا هم کاندیدهای محترم و هم مردم عزیز توجه کنند که از تخریب و توهین و تهمت زدن به یکدیگر پرهیز کنند زیرا منافات با روحیه خدمت صادقانه دارد.

صحنه انتخابات میدان مسابقه خدمت است و نه عرصه جنگ قدرت

به گزارش خبرگزاری فارس از رودان، حجت الاسلام محمد بارانی امام جمعه شهرستان رودان امروز در خطبه های نماز جمعه شهرستان با تبریک میلاد فرخنده حضرت حسین ابن علی علیه السلام و روز پاسدار ضمن تشکر از مجاهدت پاسداران در عرصه های مختلف نظام اسلامی گفت: عزیزان پاسدار در اخلاص، بصیرت،موقع شناسی و اعتماد و توکل برخدا در تمام مراحل زندگی  از سیدالشهدا علیه السلام الهام و الگو بگیرید.

وی ضمن تبریک ولادت حضرت سیدالساجدین و حضرت عباس علیهماالسلام  ؛جانبازان را مجاهدان فداکار و شهیدان زنده معرفی کرده و افزود: جانبازان عزیز با صبوری از این مدال افتخار و عزت قدرشناسی کنند و بدانید که پرودگار متعال جایگاه بلندی را برای شما قرار داده است و روزی جانهای شما با پاداش الهی منور خواهد شد.

حجت الاسلام بارانی با اشاره به آیاتی از قرآن کریم، ضمن تبیین محور برنامه های انقلاب و نظام اسلامی  اظهار کرد: حضور مردم در صحنه انقلاب یک ضرورت مهم برای زنده ماندن انقلاب است چنانکه پروردگار متعال در ایات قران حضور مردم در دفاع از نظام اسلامی و مجامع سیاسی را متمم ایمان مردم قلمداد کرده است لذا وظیفه مردم مومن در جامعه همواره حضور در صحنه های اجتماع است.

وی ضمن تحلیل تجربیات تلخ حکومت نورانی امیرالمؤمنین علیه السلام و امام مجتبی علیه السلام گفت: عدم حضور مردم در صحنه و بی تفاوتی و انزواطلبی آنها به بهانه های جدایی دین از سیاست و رفاه طلبی و.... موجب غربت ائمه علیهم السلام و قدرت طواغیت شد لذا نمی‌توان فقط به حق بودن نظام حاکم و قدرت رهبری بی بدیل امام معصوم یا نائب الامام  قناعت کرد بلکه حضور مردم که پایگاه و پشتوانه مستحکم نظام اسلامی اند ضروری است .

امام جمعه شهرستان رودان حضور مردم در صحنه هایی مانند راهپیمایی ۲۲ بهمن و انتخابات را از مصادیق امر جامع قرآنی دانسته و گفت: حضور مردم در میدان هم تکلیف شرعی و هم حقی بزرگ برای آنهاست که تبدیل به قدرت الهی برای تحقق اهداف الهی خواهد شد و به همین نسبت عدم حضور گناهی سیاسی، اجتماعی و قبول محرومیت از حقی بزرگ و بی پشتوانه گذاشتن جبهه حق است لذا امامین انقلاب همواره تاکید بر اهمیت مشارکت مردم خصوصا در انتخابات نموده اند .

وی حفظ جمهوریت و اسلامیت نظام اسلامی را وابسته به انتخابات دانسته و گفت: در مبانی رهبری عالیقدر هرگونه تبلیغ علیه مشارکت مردم ؛مخالفت با ایران ؛ اسلام و جمهوری است لذا قطعا علی رغم همه نقشه ها و توطئه های دشمنان ؛ملت مومن و بصیر ایران اسلامی به این وظیفه دینی و الهی خود عمل خواهد کرد و با مشارکت حداکثری به دشمنان اسلام و ایران سیلی خواهد زد .

رییس شورای فرهنگ عمومی رودان در ادامه خطبه دوم خطاب به کاندیدهای انتخابات نکات و توصیه هایی را مطرح کردند: آنچه از مبانی دینی و اصول انقلاب می آموزیم این است که عرصه انتخابات میدان مسابقه برای خدمت است و نه جنگ قدرت لذا هم کاندیداهای محترم  و هم مردم عزیز توجه کنند که از تخریب و توهین و تهمت زدن به یکدیگر پرهیز کنند زیرا منافات با روحیه خدمت صادقانه دارد. دوم این که مردم در سخنان؛ شیوه  تبلیغات و هزینه های مالی کاندیداها تامل کنند زیرا در هزینه های میلیاردی قطعا رضای الهی نخواهد بود و فرد باید روزی این هزینه ها را برای خود یا اطرافیان جبران کند لذا قطعا چنین فردی نمی‌تواند برای مردم محروم و مستضعف دلسوزی و در تصمیم گیری های کلان منافع مردم و مصالح نظام اسلامی را در نظر بگیرد

امام جمعه رودان اضافه کرد: کاندیداهای محترم برنامه هایی بر طبق شئون نمایندگی مجلس که قانون گذاری و نظارت است به مردم ارائه بدهید و وعده ها مطابق با این شان بزرگ نمایندگی باشد زیرا وعده های بی هدف و خارج از وظایف نمایندگی مجلس اولا  شخصیت کاندیداها و ثانیا  اعتماد و امید در جامعه را تضعیف خواهد کرد.

ضربه اخیر وزارت اطلاعات به موساد بی سابقه بود

خطیب نماز جمعه رودان  ضمن قدردانی از مجاهدت سربازان گمنام امام زمان علیه السلام در خلق شاهکار شناسایی، کشف و ضربه زدن به عناصر اصلی موساد در سه قاره اسیا، اروپا و آفریقا تصریح کرد: این عملیات به نوعی یکی بزرگترین ضربات به سازمان موساد در حوزه کشف هویت جاسوسانشان در دنیا بود و دشمن ما بداند که فرزندان غیور و بصیر ملت ایران با شجاعت و محکم در برابر اینها ایستاده اند و اجازه کوچک ترین تعرض و گستاخی به آنها نخواهند داد. 

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول