اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

میهمانی لاله‌ها در خوزستان+عکس

همزمان با آغاز ایام‌الله دهه فجر و سالروز پیروزی انقلاب اسلامی مردم خوزستان به زیارت شهدا رفتند و میهمان لاله‌ها شدند.

میهمانی لاله‌ها در خوزستان+عکس

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، همزمان با فرا رسیدن ایام الله دهه مبارک فجر و چهل و پنجمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی در بهمن‌ماه سال 1357  آیین میهمانی لاله‌ها با حضور اقشار مختلف مردم در استان خوزستان دیار سردار شهید مجید سیلاوی و سردار شهید محمد زهرابی برگزار شد.

مردم خوزستان در نقاط مختلف این استان در گلزارهای شهدا حضور یافتند و به زیارت شهدای گلگون کفن رفتند و میهمان لاله‌ها شدند.

آیین غبارروبی و گلباران تربت پاک شهدای انقلاب اسلامی با حضور مردم ولایتمدار استان خوزستان در بهشت آباد اهواز برگزار شد.

غبارروبی از مزار شهدای انقلاب اسلامی با همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران استان خوزستان و حوزه هنری انقلاب اسلامی خوزستان با حضور مسئولین استانی و جمعی از هنرمندان و اهالی رسانه برگزار شد که تربت پاک این شهیدان گلباران شد.


رزمندگان امروز، میهمان همرزمان عاشورایی خود در دل تاریخ شدند

 

این برنامه بر اساس سنت هر ساله به مناسبت دهه فجر و گرامیداشت پیروزی انقلاب اسلامی  با هدف احیای خاطره شهدا و ارزش‌ها  انقلاب اسلامی برگزار شد که جمعی مسؤولان، هنرمندان، ایثارگران و خانواده‌های شهدا  حضور داشتند و به شهدای گلگون کفن ادای احترام کردند.

تحقق آرمان‌های انقلاب

در این برنامه حسن نورانی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان، به حضور حاضران خصوصاً خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران تبریک گفت و از انقلاب اسلامی که در تمام جوانب معجزه آسا بود و تحت تأثیر قرار گرفتند، یاد کرد.

وی عنوان کرد: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، بسیاری معتقد بودند که نمی‌توان به انقلاب در کشور دست یافت و می‌گفتند با کدام ارتش، نیرویی و افرادی می‌خواهید انقلاب را انجام دهید. اما با حکمت و فرمان امام خمینی (ره)، این انقلاب با تعداد کمی نسبت به سایر انقلاب‌های جهان، پیروز شد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان بیان کرد: پس از پیروزی انقلاب، نیز برخی افراد می‌گفتند که نمی‌توانید کشور را مدیریت کنید و تا یک ماه دیگر بر جای نمی‌مانید، اما این شعارها تکراری شدند و الان در سال چهل و پنجم از شکوهمندی انقلاب اسلامی قرار داریم و این موفقیت را جشن می‌گیریم.
 

 سخنرانی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان در جمع میهمانان شهدا

 

وی افزود: با یاری خداوند و با تقویت نیروی انقلابی و با تلاش ایثارگران، در راهپیمایی ۲۲ بهمن سال جاری نیز آرمان‌های انقلابی و اصول و وصیت‌های شهدا را دنبال خواهیم کرد.

نورانی به برکت و شکوه انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: اهداف و آرمان‌های انقلاب در طول چهل و پنج سال گذشته به واسطه خون پاک این شهیدان و ایمان و تلاش مردم، تحقق یافت.

ادای احترام به سردار هور

در ادامه این مراسم، حاج عیدی فعال، یکی از فعالان انقلابی حاضر در مراسم، خاطراتی از زمان انقلاب یادآوری کرد، همچنین گروه سرود علامه امینی از شهرستان هویزه به اجرای سرودها پرداختند.

مادران شهدا، مادران ایران هستند و همه مدیون ایثارشان

 

در ادامه این مراسم معنوی حاضران با قرائت فاتحه و اهدای شاخه‌های گل به مزار این شهیدان والامقام ادای احترام و تجدید بیعت کردند.

همچنین تربت پاک شهدای اقلیت دینی صابئین مندایی در اهواز، که در دوران جنگ تحمیلی در برابر متجاوزان بعثی به شهادت رسیدند، به مناسبت چهل و پنجمین پیروزی انقلاب اسلامی غبارروبی و عطر افشانی شد.

مارش نظامی، اعلام آمادگی سربازان امروز است و به افتخار سربازان دیروز نواخته می‌شود 

 

در این مراسم از کتاب فرزند کارون روایتی از اولین شهید اقلیت های توحیدی، شهید امین جیزان رونمایی شد.

اهوازی‌های ولایتمدار همچنین بر مزار سردار سرلشکر شهید علی هاشمی فرمانده قرارگاه سری نصرت و سپاه ششم امام صادق(ع) معروف به سردار هور حضور یافتند و یاد این فرمانده دلیر را گرامی داشتند.

عطرافشانی مزار شهدای هفتگل

تربت پاک شهدای والامقام از جمله سردار شهید مهدی نریمی مسئول مخابرات قرارگاه سری نصرت و سپاه ششم امام جعفر صادق (ع) و سردار شهید حسن بهمنی فرمانده مخابرات قرارگاه تاکتیکی خاتم 4 و مسئول ارتباطات رادیویی مخابرات سپاه ششم امام جعفر صادق(ع) نیز امروز میزبان خیل عاشقان بود.

همچنین با حضور جمعی از مردم اهواز تربت پاک سردار شهید داریوش باقری کاهکش، از فرماندهان دوران دفاع مقدس که در تاریخ چهارم تیرماه سال 1367 به شهادت رسید نیز عطرافشانی شد.

مردم اهواز همچنین با حضور بر مزار سردار شهید جبار(فرید) دریساوی از شهدای مدافع حرم اهواز یاد این شهید گلگون کفن را گرامی داشتند و برای شادی روحش آیاتی از قرآن مجید را تلاوت کردند.

 
وطن، ایمان و قرآن؛ یادگاری‌های شهیدان

 

در شهر هفتگل نیز با حضور اقشار مختلف مردم، جمعی از خانواده‌های معظم شهدا، ایثارگران، جانبازان، رزمندگان و یادگاران هشت سال دفاع مقدس و بسیجیان سلحشور تربت پاک و مطهر شهدای گلگون کفن در گلزار شهدای این شهر نفت‌خیز غبارروبی و عیرافشانی شد.

مردم هفتگل علاوه بر شهدای مدفون در گلزار شهدا، بر تربت پاک و مطهر شهید علی بارسنی، شهید فایض ممبینی و شهید سیدرضا حیدری که از شهدای انقلاب اسلامی شهر هفتگل هستند نیز که در نقاط مختلف بهشت‌آباد هفتگل آرام گرفته‌اند نیز همزمان با ایام‌الله دهه فجر و سالروز پیروزی انقلاب اسلامی حضور یافتند و یادشان را گرامی داشتند.

گرامیداشت شهدای هفت شهیدان

همچنین تربت پاک شهید موسی قیصری، شهید عیسی قیصری، شهید اردشیر یوسفی و شهید ابراهیم بیگلری مکوند که در نزدیکی گلزار شهدای هفتگل آرام گرفته‌اند نیز همزمان با آغاز ایام‌الله دهه فجر توسط خانواده این شهیدان غبارروبی شد.

 ما در صف مشتاقان شهیدان خمینی هستیم

 

همچنین آیین میهمانی لاله‌ها با حضور اقشار مختلف مردم و جمعی از خانواده‌های معظم شهدا در گلزار شهدای شهر هندیجان نیز برگزار شد که حاضران تربت پاک شهدای گلگون کفن را غبارروبی و عطرافشانی کردند.

همچنین به مناسبت آغاز دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی مراسم غبارروبی و عطر افشانی گلزار شهدای سوسنگرد با حضور مسؤولین نهادها و ادارات دولتی شهرستان دشت آزادگان به همت اداره‌ بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان دشت آزادگان و کمیته خادمین شهداء ناحیه مقاومت بسیج دشت آزادگان در گلزار شهدای سوسنگرد برگزار شد که حاضران یاد و خاطره شهدای گلگون کفن را گرامی داشتند.

 گلزار شهدای سوسنگرد؛ مقصد دیگر عاشقان شهادت بود

 

در گلزار شهدای چهاربیشه مسجدسلیمان نیز با حضور اقشار مختلف مردم تربت پاک و مطهر شهیدان گلگون کفن از جمله شهید سیدشاپور سیدی، شهید شاپور عباسی، شهید محسن بختیاری‌خواه و شهید عزت‌الله رسولی غبارروبی شد.

در روستای هفت شهیدان نیز با حضور اقشار مختلف مردم و جمعی از خانواده‌های شهدا یاد و خاطره شهدای این روستا از جمله شهید محمدرسول کریمی، سرباز شهید ایرج کریمی، سرباز شهید سعید کریمی و شهید مدافع امنیت غلامرضا بامدی گرامی داشته شد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول