اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دانشگاه

تأکید خسروپناه بر تعیین اولویت‌های بخش پزشکی

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی از اعضای کمیسیون سلامت این شورا خواست اولویت‌های بخش پزشکی را مشخص کنند.

تأکید خسروپناه بر تعیین اولویت‌های بخش پزشکی

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، نخستین جلسه کمیسیون سلامت شورای عالی انقلاب فرهنگی به ریاست حجت الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در این جلسه با تبریک اعیاد ماه رجب و گرامیداشت ایام الله دهه فجر اظهار کرد: انقلاب اسلامی انقلاب کاملا مردمی بود و بر اثر کودتا یا اقدامات نظامی شکل نگرفت چراکه امام(ره) با این رویکردها مخالف بودند. بنابراین مردم ولی نعمتتان این انقلاب هستند و برای حفظ این سرمایه اجتماعی باید تمام تلاشمان را به کار گیریم.  

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی در همه حوزه‌ها از فقه تا پزشکی دستاوردهای شگرف داشته است و یکی از عرصه‌هایی که در انقلاب به آن می‌بالیم عرصه پزشکی است، البته در موضوعات دیگر دانشمندان زحمات زیادی کشیدند اما در پزشکی پیشرفت‌های خوبی داشتیم.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: یکی از دغدغه‌های فعالان حوزه پزشکی در مواجهه با مصوبات شورا، مشارکت در این مصوبات است، به همین دلیل پیشنهادی از سوی فرهنگستان علوم پزشکی مطرح شد که با تدبیر اتخاذ شده؛ کمیسیون سلامت تشکیل شد.

خسروپناه اضافه کرد: هر مصوبه پزشکی در این کمیسیون مطرح می‌شود در نهایت پس از طی فرآیندهای تصویب نهایی می‌شود. خوشبختانه در این کمیسیون از متخصصان مختلف استفاده شده و رویکرد میان رشته‌ای مدنظر است تا با نگاه حکمرانی درباره سلامت تصمیم‌گیری شود.

وی ادامه داد: کمیسیون سلامت اولویت‌های سلامت را مشخص کند و ذیل کمیسیون میزهای موضوعی تعریف شود. هر میز به یک مقوله می‌پردازد و هر میز چهار وظیفه راه‌بینی(رصد)، راهبردی(تعیین سیاست‌ها)، راهبری(هدایت دستگاه‌ها) و راه‌سنجی(اثربخشی مصوبات) را باید مدنظر داشته باشد. اختیارات کمیسیون اختیارات خوبی است و به‌حمدالله کمیسیون سلامت پیوند خوبی با فرهنگستان علوم پزشکی دارد.

حسن ابوالقاسمی، دبیر کمیسیون سلامت شورای عالی انقلاب فرهنگی با خوشحالی از فصل جدید همکاری حوزه سلامت با شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره اولویت‌های حوزه سلامت گفت:‌ اولویت‌هایی که قصد داریم با راه‌اندازی کمیسیون سلامت به آنها ورود کنیم موضوعاتی نظیر نقش سلامت در نقشه جامع علمی کشور، موضوع افزایش ظرفیت پزشکی، تدوین آئین‌نامه ارتقای مرتبه اعضای هیئت در بخش سلامت، خروج و جذب نخبگان پزشکی، مهاجرت متخصصان حوزه سلامت، فرهنگ سلامت و سواد سلامت، دیپلماسی علمی، مقابله با آپارتاید علمی و سلامت معنوی است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول