اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دانشگاه

تأکید فرهمندپور بر آسیب کمتر محکومان زن با مجازات‌های جایگزین حبس

دبیر ستاد خانواده و زنان شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: مجازات‌های جایگزین حبس می‌تواند ضمن کاهش آسیب‌های ناشی از حبس، فرصتی برای بازسازی اخلاقی و تربیتی محکومان زن فراهم آورد.

تأکید فرهمندپور بر آسیب کمتر محکومان زن با مجازات‌های جایگزین حبس

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، نشست «راهبردهای فرهنگی – تربیتی برای محکومان زن و مسأله مجازات‌های جایگزین حبس» توسط ستاد خانواده و زنان شورای عالی انقلاب فرهنگی در محل دبیرخانه این شورا برگزار شد.

در این نشست که پیش نشست میز تخصصی «امنیت زنان در خانواده و جامعه» بود، فهیمه فرهمند پور، دبیر ستاد خانواده و زنان شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: مجازات‌های جایگزین حبس می‌تواند ضمن کاهش آسیب‌های ناشی از حبس، فرصتی برای بازسازی اخلاقی و تربیتی محکومان زن فراهم آورد.

وی افزود: نظام اسلامی باید تلاش کند تا این فرصت را جهت تمهید شرایط بازگشت این بانوان به کانون خانواده و دوری از شرایط جرم ساز و عرصه‌های آسیب‌زا فراهم کند.

فرهمند پور همچنین اقدام شورای فرهنگی و اجتماعی خانواده و زنان طی 2 سال اخیر برای ایجاد زمینه همکاری بین حوزه علمیه خواهران و قوه قضائیه در این زمینه را مورد توجه قرار داد و این اقدام را دارای آثار مثبت ارزیابی کرد.

دبیر ستاد خانواده و زنان همچنین بر بهره‌گیری از الگوهای موفق و به‌کارگیری راهکارهای فرهنگی، آموزشی در زمینه اصلاح محکومان و بازگشت آن‌ها به زندگی سالم بر بهره مندی از ظرفیت کارشناسی حوزه‌های علمیه خواهران و بهره‌گیری از ظرفیت کارگروه ماده 79 مجازات اسلامی تأکید کرد.

در ادامه این نشست مدیر حوزه علمیه خواهران الزهرا(س) در خصوص طرح طیب و همکاری دلسوزانه این نهاد دینی در جهت برگزاری دوره‌های آموزشی و مشاوره ای و تلاش جهت اصلاح تربیتی و تقویت مبانی اعتقادی مجرمین زن و اثرگذاری بر رفتار محکومان و تقویت ارتباط آنها با خانواده توضیحاتی ارائه کرد.

همچنین در این نشست حاضران در خصوص حدود قانونی مجازات‌های جایگزین حبس، نقش دستگاه‌های فرهنگی و نهادهای پذیرنده مجرمین بر اساس این قانون و نحوه همکاری دستگاه‌ها بحث و تبادل نظر کردند.
 
با توجه به گزارش مدیر کل بقاع و اماکن متبرکه سازمان اوقاف و امور خیریه کشور از تجربه موفق این اداره کل در زمینه همکاری با قوه قضاییه و تلاش مؤثر در راستای بازپروری دینی و فرهنگی جمعی از محکومان طی این فرایند همکاری، مقرر شد نشست بعدی با میزبانی سازمان اوقاف و جهت ارائه کامل گزارش این سازمان تشکیل شود.

 در این نشست جمعی از مسئولان قوه قضاییه شامل؛ معاون دادستان و سرپرست دادسرای ناحیه 38 امنیت اخلاقی، مدیر کل دفتر امور زنان و خانواده معاونت اجتماعی پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه و سرپرست معاونت اجتماعی این قوه در استان تهران و سرپرست مجتمع قضایی ارشاد؛ همچنین معاون راهبردی سازمان تبلیغات اسلامی و سرپرست اداره کل بانوان و خانواده این سازمان، مدیر کل بقاع و اماکن متبرکه سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، معاون توانمندسازی اداره کل امور زنان و خانواده شهرداری تهران و مدیر حوزه علمیه الزهرا(س) و مدیرعامل کانون دانش‌آموختگان این حوزه حضور داشتند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول