اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سیستان و بلوچستان

۴۵ آموزشگاه آزاد فنی و حرفه ای در سیستان و بلوچستان افتتاح شد

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان از افتتاح ۴۵ آموزشگاه آزاد فنی و حرفه ای به مناسبت دهه فجر در این استان خبر داد.

۴۵ آموزشگاه آزاد فنی و حرفه ای در سیستان و بلوچستان افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، جلیل شهریاری در مراسم افتتاح آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای اظهار کرد: در جلسه افتتاح طرح های سازمان فنی‌وحرفه‌ای در سراسر کشور که با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بصورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، ۴۵ آموزشگاه آزاد و مرکز مهارت‌آموزشی مرزبانی استان ویژه سربازان وظیفه به بهره‌برداری رسید.

وی با اشاره به مسیر توسعه مهارت آموزی و اشتغال جوانان در سیستان بلوچستان، اظهار کرد: با ابتکار عمل و با همکاری فرمانداران استان جلساتی با گروه های جهادی، فعالان اجتماعی و معتمدین برای فرهنگ سازی مهارتی در بین جوانان برگزار شده و امروزه با توجه به پراکندگی و وسعت استان محدودیتی برای ارائه آموزش های مهارتی نیست.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان افزود: روش‌های آموزش ترکیبی دوگانه یا هیبریدی که هم‌زمان بخشی از آموزش‌ها در کارگاه و بخشی در بازار کار صورت می‌گیرد باعث جهش در اشتغال‌پذیری افراد متقاضی شده است.

 شهریاری ادامه داد: با رصد شغلی انجام شده و تحلیل داده‌ها در سال ۱۴۰۱، مهارت آموختگان متقاضی شغل و باانگیزه شغلی در دو حوزه صنعت، ساختمان و خودرو ۸۰ درصد وارد بازار کار شده‌اند و ۲۰درصد به دنبال فرصت‌های بهتر هستند.

شهریاری با اشاره به انطباق آموزش‌های مهارتی بر ظرفیت‌های استان، اظهار کرد: گازرسانی، ترانزیت، سواحل مکران، نهضت ملی مسکن و توسعه ریلی استان فرصت بی‌بدیلی برای رشد و توسعه استان را محیا کرده که باتربیت نیروی انسانی ماهر این مهم محقق می‌شود.
 
پایان پیام/3139

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول