اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

تک‌تک شهدای ما اسطوره‌های این سرزمین هستند

رئیس مرکز مطالعات راهبردی نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: ما نیاز به اسطوره سازی نداریم و تک تک این شهدا اسطوره‌های این سرزمین هستند.

تک‌تک شهدای ما اسطوره‌های این سرزمین هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان قائم شهر،همزمان با چهل و پنجمین سالگرد گرامیداشت پیروزی انقلاب اسلامی،نخستین کتابواره شهدای خلبان استان مازندران در شهرستان قائم شهر برگزار شد.

رئیس مرکز مطالعات راهبردی نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در حاشیه این برنامه با بیان اینکه نیروی هوایی جمهوری اسلامی ایران جز السابقون بوده که اجازه تجاوز  به خاک ایران را به بعثی ها نداد،  اظهار کرد: نیروی هوایی در این راه،  ۲۱۴ شهید گرانقدر تقدیم این مرز و بوم کرده است که تک تک این شهدا،اسطوره‌هایی هستند که باید به نسل جوان و فعلی کشور،  معرفی شوند.

امیر سرتیپ دوم خلبان علیرضا رودباری، تصریح کرد: وقتی زندگینامه این شهدا را مطالعه می‌کنیم می‌بینیم، این شهدا انسانهای خاص و بزرگی هستند و خصلت ویژه جوانمردی که مخصوص ایرانی‌ها است در این عزیزان،  نهادینه بود.
وی ادامه داد:  شهدا  توانستند از بزرگترین نعمتی که خدا به آنان داد،  بگذرند و جانشان را تقدیم کنند و سرنوشت جنگ را با اهدای جانشان تغییر دهند.

امیر رودباری با بیان اینکه نیروی هوایی پاسخ دندان‌شکن به عراق داد و نخستین حمله سراسری خود را بعد از ۱۰ ساعت از پایگاه‌های مختلف انجام داد،  اظهار کرد: سرنوشت جنگ را  این حمله‌های پی‌در‌پی در ماه اول جنگ عوض کرد و اگر تیزپروازان نیروی هوایی نبودند،  رویای فتحی که رژیم عراق در سر می‌پروراند،اتفاق می‌افتاد.

وی افزود:  تک تک شهدای ما اسطوره و شهید شاخص هستند و فقط کوتاهی ما نسل فعلی بوده که این شاخصه ها را به مردم معرفی نکردیم.

امیر رودباری با بیان اینکه باید به جای معرفی زندگی نامه جومونگ که افسانه ای بیش نیست،  زندگینامه این شهدا را بسازیم و معرفی کنیم، اظهار کرد: ما نیاز به اسطوره سازی نداریم و تک تک این شهدا اسطوره های این سرزمین هستند.

وی تصریح کرد: نیروی هوایی و هوا نیروز سهم زیادی در جلوگیری از پیشروی دشمن داشتند و اگر نبودند،  پایگاه هوایی دزفول سقوط می کرد.

امیر رودباری در پایان با بیان اینکه امیدواریم کارهای فرهنگی این چنینی تداوم داشته باشد،گفت:  برگزاری این کتابواره در اشاعه فرهنگ شهید و شهادت و شناساندن شهدا به جامعه نقش مهمی دارد.

پایان پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول