اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

صادرات بردهای الکترونیکی تولیدی دانش‌ بنیان تبریز به اروپا

رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان‌شرقی از رشد ۳۰ درصدی شرکت های دانش بنیان مستقر در این پارک خبر داد و گفت: رشد تعداد شرکت های خارج از پارک های علم و فناوری استان مسئله‌ای است که باید مورد بررسی قرار گیرد.

صادرات بردهای الکترونیکی تولیدی دانش‌ بنیان تبریز به اروپا

سعید جعفری‌راد در پاسخ به خبرنگار فارس در تبریز در خصوص میزان صادرات دانش بنیان آذربایجان شرقی اظهار کرد: این رقم سال قبل ۹ میلیون دلار بود که از ابتدای امسال تاکنون همین رقم میزان صادرات شرکت‌های دانش بنیان و فناور استان بوده که امیدواریم این میزان تا پایان سال افزایش یابد.

وی تصریح کرد: بخش اعظم صادرات دانش‌بنیان‌های آذربایجان‌شرقی مربوط به محصولاتی چون بردهای الکترونیکی، قیر با کاربردهای خاص، ماشین آلات و تجهیزات تخصصی از جمله به ترکیه و کشورهای اروپای شرقی است و حتی محصولات سایر استان‌ها را نیز به این کشورها صادر می‌کنیم.

رئیس پارک علم و فناوری استان از افزایش ۳۰ درصدی تعداد شرکت‌های دانش بنیان پارک در سه ماهه سوم سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱ خبر داد و اظهار کرد: حدود ۱۱۵ شرکت در پارک های علم و فناوری استان مستقر و فعال هستند و باید به این نکته توجه شود که تعدادی از شرکت‌های دانش بنیان در پارک علم و فناوری مستقر هستند و سال قبل تعداد آنها ۵۰ درصد رشد کرده اما رشد تعداد شرکت‌های خارج از  پارک مسئله‌ای است که باید مورد بررسی قرار گیرد.

پایان پیام/ ۶۰۰۳۶

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول