اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

بهره‌مندی بیش از ۴6۰ روستا در چهارمحال و بختیاری از اینترنت همراه

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات چهارمحال و بختیاری گفت: هم‌اکنون جمعیت ۴۶۰ روستا در این استان از اینترنت همراه بهره‌مند هستند.

بهره‌مندی بیش از ۴6۰ روستا در چهارمحال و بختیاری از اینترنت همراه

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، مرتضی بلالی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه چهارمحال و بختیاری گفت: ترافیک مصرفی اینترنت کشور ۷۰درصد در بستر تلفن همراه و ۳۰ درصد در بستر تلفن ثابت است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات چهارمحال و بختیاری ادامه داد: پروژه تامین پهنای باند منازل در ۴۳ شهر این استان توسط سازمان تنظیم مقررات به شرکت‌های دارای پروانه ابلاغ شده که از طریق اجرای فیبر نوری این پهنای باند انجام می‌شود و منجر به اتصال ۶ میلیون خانوار در سراسر کشور به این بستر می‌گردد.

وی با اشاره به اینکه سرعت اینترنت با اجرای فیبر نوری بین ۷۰ تا۱۰۰ برابر بیشتر از بستر سیم مسی است، افزود: با اجرای فیبر نوری مشترکین می‌توانند در هر نقطه از شهر با تلفن ثابت واگذار شده به یک منطقه، خدمات بگیرند.

بلالی اضافه کرد: تا کنون در چهارمحال و بختیاری ۱۸۲ مجوز دفتر پیشخوان دولت صادر کردیم و در این رابطه هیچ گونه محدودیتی وجود ندارد.

وی بیان کرد: حفاری پروژه فیبر نوری در سفیددشت تمام و در آلونی در حال تکمیل است، همچنین با ۱۲ شهرداری استان برای اجرای فیبر نوری تفاهم‌نامه منعقد شده است و اجرای این پروژه در اولویت قرار دارد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات چهارمحال و بختیاری عنوان کرد: در راستای حمایت از کسب و کارها ۴۹ میلیارد تومان تسهیلات در اختیار متقاضیان قرار دادیم که رتبه دوم اعطای تسهیلات در کشور متعلق به استان ما است.

وی تصریح کرد: ۵۷۵ روستا بالای ۲۰ خانوار در چهارمحال و بختیاری وجود دارد که علاوه بر پوشش مکالمه همراه، سعی می‌شود از اینترنت پرسرعت هم برخوردار شوند.

بلالی یادآور شد: هم‌اکنون ۴۶۰ روستا در استان از اینترنت همراه برخوردار هستند و برنامه‌ریزی شده مابقی روستاها تا هفته دولت سال آینده به اینترنت مجهز شوند.

وی گفت: هم‌اکنون یک میلیون و ۲۷۰هزار و ۱۹۴ مشترک ثابت و همراه و ۱۸۳ دفتر ارتباطات شهری به منظور ارائه خدمات الکترونیک روستایی و ۸۲ دفترICT روستایی در چهارمحال و بختیاری راه‌اندازی شده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: یک سامانه پنجره واحد مدیریت زمین آماده شده است که زمین‌خواری، رانت و مفاسد اقتصادی را ثبت می‌کند و تا کنون ۱۷ مورد تخلف تصرف غیرمجاز زمین در این سامانه ثبت شده است.

پایان پیام/۶۸۰۴۳

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول