اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

درخشش شرکت‌های فناور مرکز رشد علم و فن آوری در جشن پیروزی انقلاب‌

شرکت‌های فناور مرکز رشد علم و فن آوری در جشن پیروزی انقلاب خوش درخشیدند.

درخشش شرکت‌های فناور مرکز رشد علم و فن آوری در جشن پیروزی انقلاب‌

خبرگزاری فارس مازندران- سرویس اقتصادی| "برگردیم به دهکده ، گاوهای همسایه را با نام صدا کنیم، هر صبح و شام عطر نان گرم را حس کنیم برگردیم به دهکده "

این صدای دلنشین مردی است که بیش از سه دهه زندگی راحت در غرب را رها کرده و با نیت اشتغال زایی و کارافرینی اولین موزه مردم شناسی دنیا و مجتمع  کشت و صنعت گیاهان دارویی کندلوس را تاسیس کرده است.

و حالا  در چهل ششمین سالگرد پیروزی انقلاب  شاهد گشایش نمایشگاه  توانمندی های فناورانه  مراکز رشد  و دستگاه‌های  شهرستان نوشهر هستیم.گزارشی که در پی می‌آید به این رویداد مبارک شهرستان می‌پردازد.

بازدید از نمتیشگاه

اولین نمایشگاه دست آوردهای علمی دستگاه‌های شهرستان نوشهر و مراکز رشد واحد های فن آور برگزار شد. 

 این رویداد به مدت دو روز شانزدهم و هفدهم بهمن همزمان با گرامیداشت ایام الله  دهه فجر برای بازدید دایر بود.

حسن محمدی رئیس  مرکز رشد فن آوری، معرفی توانمندی مراکز علم و فن آوری  و دستگاه های اجرایی را هدف برگزاری این نمایشگاه اعلام کرد.۳۰ شرکت فن اور، ۱۳ مجموعه صنایع دستی،  ۶ واحد صنعتی فعال، ۲۳گروه اشتغال  هنرستانی و دانش‌آموزی در چهار طبقه این مجموعه  در معرض دید مخاطبان قرار گرفتند.

مدیر مرکز رشد و فن‌آوری ضمن  اظهارات فوق افزودند هماهنگی بیشتر و حضور دانشگاه‌های منطقه  می‌تواند بر رونق شرکت های دانش بنیان بیفزاید.

حضور جمعی از مسوولان در نمایشگاه 

 

رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی شهرستان نوشهر  منشا شکل گیری  مرکز رشد فن آوری  شهرستان نوشهر را وجود دانشگاه استراتژیک علوم و فنون دریایی نوشهر دانست، و افزود: به برکت حضور این دانشکده شهرستان افتخار حضورقدوم مبارک مقام معظم رهبری و برکات حاصل از آن  می‌شود.

آدینه عمویی به نمایش اقتدار  بین‌المللی در سفر دور دنیا اشاره کرد و افزود: فعالیت  مرکز رشد با تجهیزات دریایی  آغاز شد وبه مرور سایر شاخه های صنعتی  از جمله بهداشتی و آرایشی غذایی به آن اضافه شد.

متولی کار و رفاه اجتماعی شهرستان به شعار هر خانه یک کارخانه اشاره کرد و گفت: دنیا به سمت اشتغال  خانگی روی آورده و ما هم از سال ۱۳۹۰ با تصویب طرح حمایت از اشتغال خانگی به دنبال حمایت از ایده های اشتغال زا با اعطای تسهیلات و اتصال به بازار فروش هستیم.

بنیان گزار موزه مردم‌شناسی کندلوس و کار آفرین برتر کشور در خصوص مراکز رشد گفت: کشور ما که در نقاط بی شماری در مسیر توسعه قرار دارد، مانند کودکی است که نیاز به حمایت، تربیت و آموزش دارد و مراکز رشد با این هدف متولد شده تا بتواند در رشد ‌تعالی جامعه با آگاهی و تجربه نقشی موثر ایفا کند.

 علی اصغر جهانگیری افزود:"امیدوارم توجه ویژه ای به این مراکز شود تا شاهد رونق و شکوفایی کشور عزیزمان باشیم".

 

عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی چالوس  نیز در خصوص مزیت محصولات شرکت های دانش بنیان  گفت:"با توجه به دانش محور بودن، نقش مهم و کلیدی در رقابت با محصولات دیگر دارند و در صورت وجود اقتصاد آزاد تاب آوری بالایی دارند.

محمد علی گلستانی  افزود:"کشاورزی و گردشگری که دو محور مهم  اقتصادی در استان مازندران هستند، نیز از این مقوله مستثنی نیستند. لذا با توجه به وجود ظرفیت های علمی در شهرستان‌ نوشهر و چالوس بخصوص دانشکده های کشاورزی و گردشگری، بهتر أست که أز تخصص اساتید و ظرفیت های  دانشگاه هاکه به صورت علمی و دانش بنیان کار میکنند ،بهره برداری ودر اجرای پروژه های مرتبط  استفاده  شود.

مدیر اولین شرکت مستقر در پارک علم و فناوری مازندران و موسس اولین موزه تکنولوژی مستقر در دانشگاه گردشگری  چالوس در تشریح  مراکز رشد و پارک علم و فناوری گفت:دانشگاه‌ها نقش مهمی در تولید دانش بنیان دارند، زیرا این مؤسسات محورهای اصلی تحقیقات علمی و نوآوری هستند. آنها از طریق ارتباط نزدیک با صنعت، تحقیقاتی اساسی را انجام داده و نتایج آنها را به تجارت و جامعه منتقل می‌کنند. همچنین، دانشگاه‌ها با فراهم کردن زمینه‌های آموزشی و تحقیقاتی، به ایجاد فرهنگ دانش بنیان در جامعه کمک می کنند.

کامران پاشایی افزود: دانشگاه‌ها با ارائه آموزش عالی، تحقیقات پیشرفته، و ارتباط نزدیک با صنعت، به بهبود فضای کسب و کار کمک می‌کنند. آنها دانشجویان را با مهارت‌ها و دانش لازم برای ورود به بازار کار آموزش می‌دهند. همچنین، تحقیقات دانشگاه‌ها نقش مهمی در نوآوری و توسعه فناوری دارد که می‌تواند به رشد و بهبود عملکرد شرکت‌ها و صنایع کمک کند. همچنین، ارتباط نزدیک با صنعت به دانشگاه‌ها این امکان را می‌دهد تا نیازها و چالش‌های کسب و کارها را درک کرده و راهکارهای مناسب ارائه کنند.

پایان پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول