اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دانشگاه

تصویب و برگزاری رشته کاردانی فنی تجهیزات دندانپزشکی در دانشگاه جامع علمی کاربردی

دوره کاردانی فنی تجهیزات دندانپزشکی در دانشگاه جامع علمی کاربردی برگزار می شود.

تصویب و برگزاری رشته کاردانی فنی تجهیزات دندانپزشکی در دانشگاه جامع علمی کاربردی

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی دانشگاه جامع علمی کاربردی، علیرضا جمالزاده مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی درسی دانشگاه علمی کاربردی با اعلام خبر تصویب شورای برنامه‌ریزی آموزشی و درسی علمی کاربردی گفت: نظر به اهمیت و نقش تجهیزات دندانپزشکی در انجام مناسب و مطلوب فرآیند درمان در حوزه دهان و دندان و پیشرفت فناوری های دندانپزشکی، حفظ و نگهداری از این تجهیزات بسیارگران‌قیمت به کمک تکنیسن های توانمند، امری ضروری است.

جمالزاده افزود: ازاین‌رو دانشگاه جامع علمی کاربردی به‌منظور پاسخگویی به نیاز بازارکار و با هدف تربیت تکنسین‌های ماهر برای نگهداری و سرویس تجهیزات دندانپزشکی با مشارکت گروهی از متخصصان و صاحب‌نظران، به تدوین، تصویب و اجرای رشته کاردانی فنی تجهیزات دندانپزشکی در ذیل گروه صنعت اقدام کرده است. 

دبیر شورای برنامه‌ریزی آموزشی و درسی علمی کاربردی تصریح کرد: دانش‌آموختگان این رشته با گذراندن دروسی چون تجهیزات درمانی در دندانپزشکی و عیب‌یابی تجهیزات دندانپزشکی و داشتن قابلیت هایی نظیر عیب‌یابی تجهیزات تخصصی دندانپزشکی و نصب، نگهداری، کالیبراسیون و سرویس تجهیزات تخصصی دندانپزشکی می‌توانند شغل تکنسین نصب، نگهداری و تعمیرات تجهیزات دندانپزشکی در مراکز درمانی و متصدی فنی وسایل و تجهیزات تخصصی دندانپزشکی و لوازم و تجهیزات جانبی آن را احراز کنند. 

وی افزود: برای این دوره آموزشی در کنار آموزش های تخصصی، ۵۱۲ ساعت آموزش، با عناوین دروس کاربینی و کارورزی ۱ و ۲ در قالب آموزش محیط کار پیش‌بینی‌شده است.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی درسی دانشگاه در خاتمه اظهار داشت: علاقه مندان به تحصیل در این رشته‌ می‌توانند ضمن مشاهده سرفصل دروس رشته مذکور در بخش سرفصل برنامه های مصوب در پرتال اطلاع‌رسانی دانشگاه جامع علمی کاربردی به نشانی uast.ac.ir ، در پذیرش جدید دوره های کاردانی دانشگاه که تا ۲۰ بهمن ماه ادامه دارد ثبت‌نام کنند. 

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول