اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

اخبار راهداری| از احداث 828 کیلومتر بزرگراه تا افزایش ظرفیت حمل‌ونقل کالا در یزد

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان یزد با بیان این‌که پس از پیروزی انقلاب شاهد تحولات بسیاری در حوزه راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان بودیم گفت: احداث بزرگراه‌ها در استان یزد از صفر به 828 کیلومتر و ظرفیت حمل و نقل کالا نیز به 45 میلیون تُن رسیده است.

اخبار راهداری| از احداث 828 کیلومتر بزرگراه تا افزایش ظرفیت حمل‌ونقل کالا در یزد

محمد رستگاری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در یزد، اظهار کرد: در دوران پهلوی دوم بیشتر روستاها و شهرهای کشور در سایه نبود عدالت اقتصادی، فقدان راه‌های مواصلاتی مناسب، وضعیت نامطلوب حمل‌ونقل، وجود جاده‌های خاکی و صعب‌العبور با مشکلات بسیاری مواجه بودند؛ اما در سال‌های پس از انقلاب تمامی مسئولین جهت توسعه زیرساخت‌های راه و ایجاد بستر تردد ایمن و روان برای مردم تلاش کردند.

وی افزود: در همین راستا و با توجه به تأثیر محورهای مواصلاتی بر رشد و گسترش سایر عوامل توسعه، در استان یزد نیز توسعه زیرساخت‌های راه، افزایش ظرفیت حمل‌ونقل کالا و مسافر، ایجاد و اصلاح راه‌های روستایی، افزایش راه‌های آسفالته و ... در دستور کار قرار گرفت.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان یزد  با بیان اینکه پیش از انقلاب در استان یزد تقریباً هیچ بزرگراهی وجود نداشت، تصریح کرد: با گذشت 45 سال از انقلاب امروز شاهد افزایش بزرگراه‌های استان از صفر به 828 کیلومتر هستیم.

رستگاری گفت: در بخش توسعه راه‌های فرعی نیز شاهد افزایش چشمگیری به میزان شش هزار و 600 کیلومتر هستیم. این در حالی است که در دوران پهلوی و ماقبل آن فقط 77 کیلومتر راه فرعی در استان وجود داشت.

وی همچنین از توسعه زیرساخت راه آسفالته روستایی از صفر به بالای ۹۵ درصد خبر داد و گفت: در حوزه ارتقاء کیفیت عملیات راهداری نیز احداث و توسعه 27 باب راهدارخانه که افزایش 800 درصدی را نشان می‌دهد در کارنامه دولت‌های پس از انقلاب ثبت شده است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان یزد اضافه کرد: به منظور توسعه و ارتقاء خدمات حوزه حمل‌ونقل در سال‌های بعد از انقلاب ظرفیت حمل‌ونقل مسافر به میزان بیش از یک‌میلیون و 200 هزار مسافر در سال افزایش یافته است.

رستگاری اضافه کرد: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی استان یزد فاقد پایانه بار بود که با روی کار آمدن حکومت اسلامی و اهمیت حمل‌ونقل در توسعه کشور، هشت مورد پایانه بار در استان راه‌اندازی و با افزایش و توسعه زیرساخت‌ها، ظرفیت حمل بار امروز به بیش از 45 میلیون تُن در سال رسیده است.

پایان پیام/ف

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول