اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

افزایش 18 مگاواتی ظرفیت نیروگاه‌های خورشیدی در سمنان

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای سمنان از افزایش 18 مگاواتی نیروگاه‌های خورشیدی در استان سمنان خبر داد.

افزایش 18 مگاواتی ظرفیت نیروگاه‌های خورشیدی در سمنان

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، مجید وفایی، مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای سمنان صبح امروز در نشست مدیران ارشد صنعت آب و برق استان که به مناسبت چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران گفت: احداث نیروگاه خورشیدی در استان سمنان در دولت سیزدهم از 2 به 20 مگاوات افزایش یافته است.

وی فراهم آوردن بسترهای لازم برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در احداث نیروگاه‌های خورشیدی را از رویکردهای دولت سیزدهم برشمرد و گفت: از اقدامات ویژه دولت سیزدهم، احداث نیروگاه‌های خورشیدی در استان سمنان تا پایان پیک بار سال 1403 به میزان 175 مگاوات است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای سمنان یکی از مهم‌ترین پروژه‌های قابل‌افتتاح در دهه فجر امسال در شرکت برق منطقه‌ای سمنان را بهره‌برداری از پست 63 کیلوولت تاریخانه دامغان دانست و بیان کرد: به‌منظور تأمین برق مطمئن، پایدار و مستقل برای مصارف منطقه دامغان، ایجاد زیرساخت و ظرفیت جدید برق‌رسانی مطمئن به مشترکان جدید، افزایش قابلیت اطمینان شبکه فوق توزیع در شهرستان دامغان، بهبود پارامترهای کیفی برق و پروفیل ولتاژ شبکه، کاهش تلفات برق و افزایش قابلیت مانور و کاهش خاموشی‌ها یا هزینه‌ای معادل یک هزار و 250 میلیارد ریال به بهره‌برداری خواهد رسید.

وفایی، افزایش ظرفیت پست 400 کیلوولت میامی را از دیگر پروژه‌های قابل‌افتتاح در ایام دهه فجر در منطقه میامی برشمرد و گفت: افزایش ظرفیت پست 400 کیلوولت میامی با ظرفیت 200*1 مگاولت آمپر و هزینه‌ای برابر با 450 میلیارد ریال به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با اشاره به پروژه‌های اصلاح و بهینه‌سازی شبکه انتقال و فوق‌توزیع برق در استان سمنان گفت: پروژه‌های اصلاح و بهینه‌سازی ساختمان و تجهیزات انتقال و فوق‌توزیع در تمام شهرهای استان با اعتباری حدود 63 میلیارد ریال به انجام رسیده که در این ایام افتتاح می‌شود.

پایان پیام/74002/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول