اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

لزوم تقویت ارتباط دوسویه تجاری، اقتصادی و گردشگری با کشور قزاقستان

فرماندار ویژه آمل با اعلام آمادگی این شهرستان برای تبادلات تجاری و اقتصادی با کشور قزاقستان، گفت: امیدواریم در بخش صادرات و واردات ارتباط دوسویه برقرار شود همچنین زمینه گردشگری و گسترش صنعت توریست به مازندران بیشتر از گذشته تقویت شود.

لزوم تقویت ارتباط دوسویه تجاری، اقتصادی و گردشگری با کشور قزاقستان

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان آمل، ذات الله زارعی امشب در بازدید هیأت تجاری و اقتصادی ۳۵ نفره استان مانگیستائو کشور قزاقستان از مرکز بین المللی تجارت و پایانه صادرات برنج ایران، اظهار کرد: قزاقستان از  کشورهای دوست و برادر است که با کشور ایران در بخش های مختلف صادرات و تبادل دارد.

وی با بیان اینکه آمل بیش از ۴۲۰ هزار نفر جمعیت و ۳ هزار و ۱۰۰ کیلومتر مربع وسعت جغرافیایی دارد که با استقرار محور هراز نزدیکترین مسیر ارتباطی به پایتخت ایران محسوب می شود، افزود: این شهرستان از قدمت بسیار بالایی برخوردار دارد و از شهرهای تمدن ساز در ایران محسوب شده و نخستین پایتخت شیعیان جهان اسلام است.

زارعی با بیان اینکه در حوزه های صنعتی بیش از ۴۶ درصد صنعت مازندران در شهرستان آمل مستقر است، تصریح کرد: در زمینه کشاورزی و امنیت غذایی آمل بسیار شاخص و سرآمد خواهد بود که یک پنجم برنج تولیدی مازندران توسط کشاورزان این شهرستان تولید شده و بر روی سفره غذایی ۵ میلیون ایرانی قرار می گیرد.

فرماندار ویژه آمل با اعلام آمادگی آمل برای تبادلات تجاری و اقتصادی با کشور قزاقستان، خاطرنشان کرد: بازدیدهای خوبی هیأت تجاری و اقتصادی استان منگستائو از ظرفیت های تولیدی، صنعتی و اقتصادی آمل داشتند و امیدواریم در بخش صادرات و واردات ارتباط دوسویه برقرار شود.

زارعی گفت: آمل مردمان خونگرم و مهمان نواز دارد و امید داریم با توجه به موقعیت های ویژه گردشگری و تاریخی زمینه گردشگری و گسترش صنعت توریست قزاقستان به مازندران و شهرستان آمل بیشتر از گذشته تقویت شود.

پایان پیام/۸۶۰۱۲/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول