اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  بازار

اصول تبلیغات انتخابات مجلس؛ روش‌ها + قوانین پیروزی در انتخابات!

تفاوتی ندارد که کمپین تبلیغاتی برای دیده شدن محصول یا کاندیدای انتخاباتی راه‌ می‌اندازید؛ بدون در نظر داشتن برخی از نکات، پیروزی در اجرای کمپین امکان‌پذیر نخواهید بود.

اصول تبلیغات انتخابات مجلس؛ روش‌ها + قوانین پیروزی در انتخابات!

بدیهی است که همه تبلیغات انتخاباتی به هدف اصلی خود یعنی شناساندن کاندیدا به جامعه هدف و کسب رای بیشتر نمی‌انجامند. این مسئله در مواردی باعث زیان مالی بسیار ستاد انتخاباتی کاندیدا خواهد شد. برای جلوگیری از هدر رفت سرمایه، انرژی و نیروی انسانی باید برخی از اصول را برای اجرای تبلیغات انتخابات مجلس در نظر بگیرید. در این مقاله به بررسی اصول و قانون تبلیغات انتخابات مجلس می‌پردازیم. مطالعه این مطلب شما را یک قدم به پیروزی در انتخابات نزدیک‌تر خواهد کرد.

برای انتخابات مجلس، لایه‌های مختلف جامعه هدف را فراموش نکنید

اولین اصل برای اجرای موفقیت‌آمیز یک کمپین تبلیغاتی، توجه به قشر‌های مختلفی از جامعه است که مورد هدف قرار می‌دهید. این مسئله در‌مورد کمپین‌های تبلیغاتی انتخابات از اهمیت بالاتری برخوردار است. چرا‌که یک کاندیدا برای کسب حداکثر آرا در سطح شهر و استان باید قشرهای مختلفی از افراد جامعه را در بازه سنی ۱۸ به بالا تحت تاثیر قرار بدهد. در نظر داشتن این نکته به کاندیدا در انتخاب بهترین روش و زمان تبلیغات انتخابات مجلس کمک خواهد کرد.

هر چند که از راهکارهای مختلفی برای اجرای کمپین تبلیغ استفاده می‌شود؛ بااین‌حال کانال‌های تعاملی مثل ارسال پیام کوتاه به کاندیدا امکان دسترسی به بیشترین تعداد مخاطب را می‌دهد. استفاده از سامانه پیام کوتاه نیازی به اینترنت ندارد. علاوه‌بر این، بسیاری از افراد در قشرهای مختلف به یک گوشی ساده برای دریافت پیام کوتاه دسترسی دارند.

شناسایی و تحت تاثیر قرار دادن رای دهندگان بالقوه؛ یکی از اصول تبلیغات انتخابات مجلس

برای پیروزی در انتخابات باید به تعداد بالایی از مخاطبان این رویداد دسترسی داشته باشید. البته همه افراد حاضر در انتخابات به شما رای نخواهند داد؛ بنابراین بهترین راهکار برای شناسایی رای‌دهندگان بالقوه تجزیه و تحلیل رفتار طرفداران کنونی است. اگر رای دهندگان بالقوه را شناسایی کنید، احتمال اثرگذاری بر مخاطبان برای اجرای کمپین تبلیغاتی بیشتر خواهد بود. در این صورت با صرف زمان و هزینه کمتر، به نتایج مطلوب‌تری دست خواهید یافت. 

در زمان شروع تبلیغات انتخابات مجلس با استفاده از یک پیکسل در سایت حزب سیاسی خود، می‌توانید بازدیدکنندگان سایت را برچسب‌گذاری کنید؛ کسانی را که رفتاری مشابه با مخاطبان برچسب‌گذاری شده از خود نشان می دهند را هدف قرار دهید. این برچسب‌گذاری امکان استفاده بهینه از متن اس ام اس تبلیغاتی را افزایش می‌دهد. زیرا متن تبلیغاتی بر رای‌دهندگان بالقوه تاثیر بیشتری خواهد داشت.

استفاده از چند کانال ارتباطی؛ قانونی مهم برای موفقیت کمپین تبلیغاتی

رای‌دهندگان به‌طور فعال از چندین کانال برای پیگیری اخبار انتخابات و بررسی کاندیدای این رویداد استفاده می‌کنند. همه‌گیر بودن راه ارتباطی باعث حفظ سرمایه و انرژی ستاد انتخاباتی کاندیدا در مدت تبلیغات انتخابات مجلس خواهد شد؛ بااین‌حال این نکته را نیز در نظر بگیرید که در همه فضاهای دیجیتال و آفلاین رای‌دهندگان بالقوه وجود دارند.  

یک رویکرد چند کانالی به شما کمک می‌کند رای‌دهندگانی را جذب کنید که فقط در برخی از کانال‌هایی هستند که شما در کمپین‌های خود استفاده می‌کنید. ثابت شده است که هدف قرار دادن چند کانال، عملکرد کمپین‌ها را افزایش می‌دهد. زیرا ترکیبی از کانال‌های مکمل، درصد کل مخاطبان هدف را افزایش می‌دهد. با استفاده از این روش امکان تحت تاثیر قرار دادن رای دهندگان بالقوه با ارسال شعارهای انتخاباتی نمایندگان مجلس در کانال‌های ارتباطی مختلف وجود دارد.

از هدف گذاری متنی برای ترغیب در لحظه مخاطبان استفاده کنید

هیچ زمان تاثیر تبلیغات متنی برای افزایش آرا و جلب اعتماد مردم در انتخابات را از یاد نبرید. رویکرد استفاده از تبلیغ متنی باتوجه‌به اولویت‌های رای دهنده و کاندیدا انجام می‌شود. این روش اجرای کمپین باعث رسیدن به درصد بالایی از مخاطبان هدف و موفقیت در انتخابات مجلس خواهد شد.

در نگارش تبلیغ متنی حتما به ارزش‌های مخاطب دقت داشته باشید. فراموش نکنید که هر کلمه به‌تنهایی بار مفهومی متفاوتی دارد و منجربه‌ ایجاد تصویر ذهنی در مخاطب خواهد شد. این استراتژی هدف‌گیری به شما کمک می‌کند تا زمانی که کاربران در چارچوب ذهنی خاصی هستند، دسترسی پیدا کنید. با تبلیغات متنی، می‌توانید عبارات ویژه‌ای را هدف قرار دهید که به پلتفرم یک نامزد یا نگرانی‌های سیاسی مخاطبان هدف شما مرتبط است.

سرمایه‌گذاری روی آگاهی از برند؛ نکته‌ای مهم در اجرای کمپین تبلیغاتی انتخابات

میزان آشنایی رای دهندگان با کاندیدای انتخاباتی اهمیت بالایی برای دنبال کردن سخنرانی‌های این فرد دارد. در این روش تبلیغاتی داشتن یک پیام ساده و منسجم که برای مخاطبان قابل یادآوری باشد، کلیدی است. برای افزایش شناخت از نامزد انتخاباتی، کمپین باید روی موادی سرمایه گذاری کند که پیام کمپین و هویت بصری آنها را تقویت کند.

چگونه پیام کمپین را انتخاب کنیم؟

پیام کمپین حاوی ایده‌های نامزد است که با رای‌دهندگان به اشتراک گذاشته می‌شود. این پیام اغلب شامل چندین نکته در مورد موضوعات سیاسی است. برای به جا گذاشتن تأثیر ماندگار بر رای‌دهندگان، این نکات اغلب جنبه‌های کلیدی مبارزات انتخاباتی را تکرار می‌کنند. در ادامه چند نمونه متن تبلیغ انتخاباتی را قرار داده‌ایم.

۱. آینده‌ای روشن با انتخاب درست: رأی به [نام کاندیدا] برای تغییر و پیشرفت!

۲. صدای شما مهم است! با انتخاب [نام کاندیدا]، برای حقوق و آزادی‌های خود بایستید.

۳. برای توسعه پایدار و عدالت اجتماعی، [نام کاندیدا] را انتخاب کنید.

۴. با [نام کاندیدا]، به سمت آینده‌ای بهتر گام بردارید. رای شما، قدرت تغییر دارد!

۵. کیفیت زندگی‌تان را با انتخاب [نام کاندیدا] بهبود ببخشید. او برای مردم کار می‌کند!

۶. با رأی به [نام کاندیدا]، به دنبال ایجاد فرصت‌های شغلی و رشد اقتصادی باشید.

۷. تعهد به تحول: [نام کاندیدا]، گزینه‌ای برای نوآوری و پیشرفت.

۸. رأی به [نام کاندیدا]، گامی برای تأمین اجتماعی و رفاه همگانی.

۹. دفاع از حقوق شما: با انتخاب [نام کاندیدا]، قدمی در جهت عدالت بردارید.

۱۰. برای آموزش بهتر، بهداشت قوی‌تر و فرصت‌های بیشتر، [نام کاندیدا] را انتخاب کنید.

۱۱. با [نام کاندیدا]، به دنبال سیاستی شفاف و مسئولیت‌پذیر باشید.

۱۲. به سوی آینده‌ای پایدار با [نام کاندیدا]: محیط زیست ما، اولویت ماست.

۱۳. انتخاب [نام کاندیدا]، یعنی حمایت از جامعه‌ای عادلانه و متحد.

۱۴. رأی به [نام کاندیدا]، سرمایه‌گذاری در آینده‌ی فرزندان ما.

۱۵. با [نام کاندیدا]، برای ارتقاء کیفیت زندگی در شهر و روستاهای ما رای دهید.

اکثر کمپین‌ها پیام خود را به‌طور‌کلی بیان می‌کنند تا به بیشترین تعداد رای دهندگان بالقوه برسند. یک پیام بیش از حد خاص ممکن است رای دهندگان را از کار بیندازد یا نیاز به زمان بیشتری برای روشن کردن مسائل داشته باشد. این متون به گونه‌ای نوشته شده‌اند که جلب توجه و ایجاد انگیزه برای رأی‌دهندگان را هدف قرار داده‌اند.

راه تعاملی ارسال پیامک؛ راهکاری کلیدی برای پیروزی در انتخابات

پیروزی در انتخابات مجلس فقط با تشکیل ستاد انتخاباتی و صرف هزینه‌های هنگفت تبلیغاتی نیست. توجه به اصول تبلیغات انتخابات مجلس تاثیر بسزایی بر پیروزی کاندیدا خواهد داشت. در این مقاله به بررسی چند نکته مهم برای اجرای کمپین تبلیغ انتخاباتی پرداختیم. در فرایند اجرای کمپین باید توجه داشته باشید که طبقه‌های اجتماعی مختلفی از مردم جامعه هدف شما قرار دارند. ازاین‌رو در هنگام انتخاب پیام و شعار تبلیغاتی به اثربخشی، شفافیت و صداقت پیام ایمان داشته باشید.

برای رسیدن به حداکثر رای‌دهندگان بالقوه از چند کانال ارتباطی استفاده کنید. بااین‌حال از یک کانال تعامل مثل سامانه پیام کوتاه برای دسترسی به تعداد بالایی از افراد استفاده کنید. ارسال پیامک ارزان است و به شکل‌های مختلف منطقه‌ای و مکان‌محور انجام می‌شود. برای استفاده از خدمات پنل پیامک به سایت فراز اس‌ام‌اس مراجعه کنید. راه‌های ارتباطی با مشاوران فراز اس‌ام‌اس در این سایت درج شده است.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول