اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

اوجی: ۱۳۲ طرح نیمه تمام وزارت نفت تکمیل شد

وزیر نفت گفت: با کار‌های جهادی در دولت سیزدهم و وزارت نفت، ۱۳۲ طرح نیمه تمام به ارزش ۲۸.۵ میلیارد تکمیل شد که نقش مهمی در تولید ایفا می‌کنند.

اوجی: ۱۳۲ طرح نیمه تمام وزارت نفت تکمیل شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، جواد اوجی وزیر نفت امروز در مراسم بهره برداری از طرح‌های افزایش تولید در حوزه نفت و گاز در شهرستان اندیمشک، اظهار کرد: ۷ طرح نفت و گاز در بخش بالادست و پایین دست به بهره برداری رسید که ۱۵۰ هزار بشکه نفت و ۲۸ میلیون متر مکعب گاز به ظرفیت کشور افزوده خواهد شد.

وی با بیان اینکه تولید ۱۵۰ هزار بشکه، سودآوری ۳ میلیارد دلاری در سال دارد، افزود: در فصل سرد امسال ۸۵۶ میلیون مترمکعب گاز شیرین به شبکه سراسری تزریق شد بطوریکه در هیچ جای کشور قطع گاز اتفاق نیفتاد.

اوجی ادامه داد: با کار‌های جهادی در دولت سیزدهم و وزارت نفت، ۱۳۲ طرح نیمه تمام به ارزش ۲۸.۵ میلیارد تکمیل شد که نقش مهمی در تولید ایفا می‌کنند.

وزیر نفت با بیان اینکه توسعه و تکمیل زنجیره پتروشیمی‌ها در دستور کار است، اضافه کرد: برنامه‌هایی برای سرمایه گذاری جدید تا پایان امسال  داریم که می‌توان به ۵۰ طرح جدید به ارزش ۴۸ میلیارد دلار اشاره داشت.

وی می‌گوید: تا پایان امسال ۸ قرارداد در توسعه میادین نفتی و گازی به ارزش ۱۴ میلیارد دلار منعقد خواهد شد.

اوجی با اشاره به بازدید از طرح پتروشیمی اندیمشک که ۱۴ سال بلاتکلیف مانده بود، گفت: براساس برنامه ریزی‌های انجام شده، تلاش داریم در مدت ۳۶ ماه این واحد تولیدی صنعتی تکمیل شود و به بهره برداری برسد.

وی با بیان اینکه در این دوران بیشترین طرح‌های مسئولیت‌های اجتماعی در سراسر کشور داشتیم، افزود: وزارت نفت اجرای ۳۲ همت طرح‌های عام المنفعه را در هر حوزه‌ای که تاسیسات ما وجود دارد، تقبل کرده است که ۸.۵ همت آن سهم استان خوزستان است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول