اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دانشگاه

حل مشکلات جامعه از طریق طرح‌های کاربردی ارائه شده در رویداد AUT THINK

سرپرست دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: رویداد AUT THINK برای نخستین بار در سطح کشور به این روش پشتیبانی توسط خیرین انجام می‌شود و حل مشکلات جامعه از طریق طرح‌های کاربردی ارائه شده در رویداد را در پی دارد.

حل مشکلات جامعه از طریق طرح‌های کاربردی ارائه شده در رویداد  AUT THINK

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، رویداد AUT THINK در دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار شد، در این رویداد ۱۶ دانشجو دعوت شده و درباره طرح‌های خود توضیحاتی ارائه دادند و از بین از بین ۳۴ طرح ۱۶ طرح تایید شده و به مرحله حمایت از طرف دانشگاه رسید.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس علیرضا رهایی سرپرست دانشگاه صنعتی امیرکبیر در حاشیه برگزاری این رویداد در جمع خبرنگاران گفت: باتوجه به اهمیت بخش تحقیقات در فضای دانشگاه و علاقه‌مندی که به خصوص در توسعه طرح‌های کاربردی وجود دارد، برنامه‌ای در دو سال گذشته تعیین شد تا با حضور خیران زمینه‌ای برای پشتیبانی طرح‌های کاربردی فراهم شود.

وی افزود: فراخوانی با محوریت انجمن‌های علمی دانشگاه برگزار و طرح‌های مختلف جمع‌آوری شد، در مرحله اول  ارزیابی اولیه انجام شد و در مرحله دوم کاربرد صنعتی انجام و در بین ۵۲ طرح پیشنهادی ۱۶ طرح انتخاب شد که امکان‌سنجی اجرایی داشت که بخشی از  این طرح‌ها توسط خیرین و دانشگاه پشتیبانی می‌شود و قرار است در یک دوره زمانی ۶ تا ۹ ماهه به انجام برسد.

رهایی ادامه داد: دفتر انجمن‌های علمی دانشگاه به عنوان پشتیبان و ناظر به انجام طرح موضوع را دنبال می‌کند تا با گرفتن گزارش‌های پیشرفته مطمئن شویم در یک بازه زمانی کار را به سرانجام برسانیم، هرکدام از طرح‌ها توسط دانشجویان و با راهنمایی اساتید دانشگاه انجام می‌شود، طرح‌ها جنبه کاربردی دارد و هرکدام در بخش خودش می‌تواند در زمینه‌های مختلف برای حل مشکلات کشور به کار گرفته شود.

وی افزود:‌ امیدوار هستیم با انجام این طرح‌ها الگوی خوبی در سطح دانشگاه در ارتباط با انجام طرح‌های کاربردی شکل بگیرد و بتوانیم با این الگو این روند را هم در دانشگاه صنعتی امیرکبیر و سایر دانشگاه‌ها توسعه دهیم و دانشجویان با کمک اساتید خود طرح‌های کاربردی خود را پیشنهاد کنند و بتوانیم با کمک دانشگاه و خیرین از این طرح‌ها پشتیبانی کنیم و در یک دوره زمانی مشخص از طریق طرح‌ها به نتیجه برسیم.

رهایی گفت: در این مسیر پیگیری جدی انجام خواهد شد و خوش‌بین هستم تا در این بازه زمانی از این طرح‌ها به بهره‌برداری برسیم، این روند و پروژه  AUT THINK برای نخستین بار در سطح کشور به این روش پشتیبانی توسط خیرین انجام می‌شود. 

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول