اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

افتتاح پروژه تأمین آب اراضی کشاورزی روستای «کیلک» سنندج

همزمان با ششمین روز از دهه مبارک فجر و با حضور معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور آب و خاک، استاندار کردستان و جمعی از مسئولان استانی، پروژه تأمین آب اراضی کشاورزی روستای «کیلک» شهرستان سنندج به بهره برداری رسید.

افتتاح پروژه تأمین آب اراضی کشاورزی روستای «کیلک» سنندج

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، پیمان اسکندری پیش از ظهر امروز سه‌شنبه در مراسم افتتاح پروژه تامین آب اراضی کیلک سنندج اظهار کرد: این پروژه با هدف افزایش امنیت غـذایی از طریق توسعه باغات و افـزایش تولید محصولات کشاورزی، تثبیت جمعیت، کاهش نرخ بیکاری و مهاجرت و ارتقای شاخص درآمد سرانه استان انجام شده است.

وی افزود: در قالب این پروژه ۱۲۰ هکتار از اراضی کشاورزی روستای «کیلک» شهرستان سنندج به آبی تبدیل می شود و برای ۱۸۰ نفر در قالب ۲۴ خانوار تثبیت و ایجاد اشتغال می شود و ارزش کنونی این پروژه حدود ۵۰۰ میلیارد ریال است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان به تشریح عملیات انجام گرفته در این پروژه پرداخت و افزود: احداث ۲ باب ایستگاه پمپاژ و ساختمانهای وابسته شامل ۳ دهنه استخر ذخیره،۶ دهنه چاه تامین آب، ۲ باب پست برق و ۲ باب نگهبانی - اجرای خط انتقال لوله
فولادی به قطر ۳۰۰ میلیمتر وطول ۵/۷۹ کیلومتر - تامین برق ایستگاه های پمپاژ و تاسیسات وابسته به حجم ۱ مگا وات - تامین تاسیسات برقی و مکانیکی شامل خط انتقال برق، تابلوهای برق و الکتروپمپها و شیرآلات مربوطه از جمله عملیات انجام گرفته در این پروژه بوده است.

انتهای پیام۲۳۳۰/۷۱

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول