اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

تولید نزدیک به 7 هزار تن آبزیان پرورشی در قم

رئیس سازمان جهاد کشاورزی قم در خصوص تولید آبزیان پرورشی گفت: در سال ۱۴۰۰ دو هزار و ۱۲۸ تن، در سال ۱۴۰۱ دو هزار و ۳۰۰ تن و در سال ۱۴۰۲ دو هزار ۵۰۰ تن تولید آبزیان پرورشی داشته باشیم که درمجموع شش هزار و ۹۲۸ تن تولید در عرصه آبزیان پرورشی داشته‌ایم.

تولید نزدیک به 7 هزار تن آبزیان پرورشی در قم

محمدرضا حاجی‌رضا در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در قم اظهار کرد: دولت در ۲۹ ماه اخیر فعالیت‌های چشم‌گیری در عرصه آبزی‌پروری انجام داده است و توانسته است رتبه‌های بالایی در سطح کشور در بخش‌های تولید گوشت ماهیان خاویاری، تولید خاویار پرورشی و تولید ماهیان زینتی به دست آورد.

وی در خصوص تولید آبزیان پرورشی گفت: در سال ۱۴۰۰ دو هزار و ۱۲۸ تن، در سال ۱۴۰۱ دو هزار و ۳۰۰ تن و در سال ۱۴۰۲ دو هزار ۵۰۰ تن تولید آبزیان پرورشی داشته باشیم که درمجموع شش هزار و ۹۲۸ تن تولید در عرصه آبزیان پرورشی داشته‌ایم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم در خصوص ماهیان زینتی افزود: همچنین در سال ۱۴۰۰ شش میلیون ۵۶۰ هزار قطعه ماهی زینتی، در سال ۱۴۰۱ هفت میلیون و ۲۰۰ هزار قطعه ماهی زینتی و در سال ۱۴۰۲ هشت میلیون قطعه ماهی زینتی به تولید رسید که در کل ۲۱ میلیون و ۷۶۰ هزار قطعه ماهی زینتی تولید شده است.

وی با اشاره به صدور پروانه آبزیان بیان کرد: از سال ۱۴۰۰ تا سال۱۴۰۲درمجموع  ۴۵ فقره پروانه برای آبزیان صادر شد که از این آمار ۱۰ فقره در سال ۱۴۰۰، ۲۵ فقره در سال ۱۴۰۱ و ۱۰ فقره در سال ۱۴۰۲ صادر گردیده است.

حاجی رضا در ادامه بیان کرد: دیگر اقدام دولت در ۲۹ ماهه اخیر فعالیت در عرصه خاویار پرورشی بوده است که در سال ۱۴۰۰ ؛ ۱۲۸ کیلوگرم، سال۱۴۰۱ نیز ۱۸۶ کیلوگرم و در سال ۱۴۰۲ همچنین ۱۹۸ کیلوگرم تولید در عرصه خاویار پرورشی داشته‌ایم.

وی در پایان ضمن اشاره به فعالیت‌ها و کسب رتبه‌های کشوری در سال ۱۴۰۱ گفت: ما در قم توانسته‌ایم در سال ۱۴۰۱ رتبه‌های ششم، هفتم و دهم کشور به ترتیب در عرصه‌های تولید گوشت ماهیان خاویاری، تولید خاویار پرورشی و تولید ماهیان زینتی را به دست آوریم.

پایان پیام/۷۸۰۴۶

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول