اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

اعتراض کشاورزان بویراحمد به گرانی حق‌آبه و دستور وزیر کشاورزی برای پیگیری

کشاورزان مختاری نزد وزیر جهاد کشاورزی نسبت به اجحافی که در حق آن‌ها می‌شود اعتراض کردند؛ وزیر هم از پیگیری ماجرا توسط نماینده ویژه‌اش در هفته پیش رو خبر داد.

اعتراض کشاورزان بویراحمد به گرانی حق‌آبه و دستور وزیر کشاورزی برای پیگیری

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج؛ همین چندی پیش بود که خبرگزاری فارس گزارشی در خصوص وضعیت کشاورزی در منطقه مختار بویراحمد مطلبی منتشر چرا که کشاورزان مختاری معتقدند نسبت به آب بهای در نظر گرفته شده توسط پیمانکار به آنها اجحاف و ظلم می‌شود که متاسفانه پیگیری‌های خبرگزاری فارس از مسئولان استانی با جواب سربالا نتیجه نداد.

اما با حضور نیکبخت وزیر جهاد کشاورزی، کشاورزان مختاری دادخواهی نزد وی بردند و از وضعیت کنونی و عملکرد پیمانکار در زمین‌های مختار انتقاد کردند.

آنها خطاب به وزیر گفتند که به کشاورزان این منطقه ظلم می‌شود چرا که برای هر هکتار می‌بایست ۱۶.۵ میلیون تومان پرداخت کند؛ به عبارتی برای هر هکتار ۸۰۰ کیلوگرم گندم به پیمانکار بدهند.

وزیر که حرف‌های کشاورزان را شنید، گفت که باید مشکل مردم هم در زمینه مشکلات منابع طبیعی و هم آب بها حل شود. این زمین‌ها امانتی در دست ماست که مربوط به مردم است.

نیکبخت تصریح کرد: نماینده ویژه خود را همراه با رئیس منابع طبیعی کشور ظرف شنبه یا یک شنبه آینده به یاسوج خواهم فرستاد تا در زمینه موضوع آب بها و همچنین مشکلات مربوط به منابع طبیعی که کشاورزان و مردم این منطقه نسبت به آن معترض هستند تصمیم گیری شود.

به گزارش فارس کشاورزان مختاری به شدت نسبت به وضعیت موجود معترض بودند و می‌گفتند ما سادات هستیم و پشت انقلاب چرا باید چنین به جوانان ما ظلم شود چرا باید از کارگران غیر ایرانی در این زمین‌ها استفاده کنند.

آنها همچنین از عدم پیگیری مسئولان استانی به جز یک نفر آن هم معاون اقتصادی استاندار به شدت گلایه‌مند بودند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول