اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  لرستان

افزایش حمایت از گلخانه‌ها با مشارکت شرکت‌های دانش بنیان

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: وزارت جهاد کشاورزی زمینه افزایش حمایت از گلخانه‌ها را با مشارکت شرکت‌های دانش بنیان در زمینه برخی نیازهای گلخانه‌ها از جمله تولید کارتن و افزایش دو برابری ماندگاری محصولات را در دستور کار قرار دارد.

افزایش حمایت از گلخانه‌ها با مشارکت شرکت‌های دانش بنیان

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، سید مجتبی خیام نکویی عصر امروز در حاشیه بازدید از مجموعه کشت و صنعت فجر صفای لرستان در گفت‌وگو رسانه‌ها اظهار کرد: کشت و صنعت یکی از ظرفیت‌های تولیدی در کشور است که سالانه ۹ هزار تن محصولات گلخانه‌ای تولید می‌کند.

به گفته وی دو سوم از محصولات کشت و صنعت فجر صفای خرم‌‌آباد به خارج از کشور صادر می‌شود که ارز آوری قابل توجهی دارد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی با اشاره به اینکه یکی از مهمترین ویژگی‌های که باعث می‌شود از مجموعه‌هایی مانند کشت و صنعت حمایت کنیم علاوه بر ارز آوری که برای کشور دارد استاندارد و کیفیت محصولات گلخانه‌ای است، گفت: با استانداردسازی باعث می‌شود که محصولات گلخانه‌ای قابلیت ارائه به بازارهای جهانی را داشته باشد.

خیام نکویی خاطر نشان کرد: وزارت جهاد کشاورزی زمینه افزایش حمایت از گلخانه‌ها را با مشارکت شرکت‌های دانش بنیان در زمینه برخی نیازهای گلخانه‌ها از جمله تولید کارتن و افزایش دو برابری ماندگاری محصولات را در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه تمرکز ما در تولید محصولات گلخانه‌ای با مدیریت تلفیقی بیولوژیک است، گفت: تاکید ما در تولید محصولات گلخانه‌ای کمترین استفاده از سموم شیمیایی است تا ظرفیت ارائه به بازارهای جهانی را داشته باشند.

 معاون وزیر جهاد کشاورزی بیان کرد: امیدواریم شاهد توسعه گلخانه‌های مجموعه کشت و صنعت فجر صفای خرم‌‌آباد در راستای افزایش صادرات و ارزآوری باشیم.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول