اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

آقای وزیر! پروژه‌های مسکن در همدان را تعیین تکلیف کنید

بسیج دانشجویی دانشگاه‌های همدان تعیین تکلیف سریعتر پروژه‌های مسکن در همدان را از وزیر راه و شهرسازی مطالبه کردند.

آقای وزیر! پروژه‌های مسکن در همدان را تعیین تکلیف کنید

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان؛ تشکل‌های بسیج دانشجویی دانشگاه‌های همدان طی بیانیه‌ای از وزیر راه و شهرسازی خواستار تعیین تکلیف سریعتر پروژه‌های مسکن در همدان شدند. 

متن بیانیه بدین شرح است....

وزیر محترم راه و شهرسازی

سلام علیکم

با صلوات بر رسول خدا و خاندان پاک ایشان و تبریک ایام‌الله چهل و پنجمین فجر پرنور انقلاب اسلامی، توجه شما را به چند موضوع درباره یکی از مسائل اصلی استان همدان یعنی مسکن جلب می‌کنیم.

همانطور که مطلع هستید در رتبه‌بندی اعلام شده از سوی وزارت راه و شهرسازی در فروردین ماه، استان همدان با کسب کمترین امتیاز در رتبه هخر این ارزیابی یعنی در جایگاه ۳۱ قرار داشت و طبق تقسیم‌بندی صورت گرفته در طرح نهضت ملی مسکن حدود ۱۰۰ هزار واحد جزو سهمیه استان است که اقدامات انجام شده تا الان با محقق شدن این تکلیف فاصله طولانی دارد فقط در شهرستان همدان بین متقاضیان و پروژه‌های در حال انجام بیش از ۱۹ هزار واحد اختلاف وجود دارد یعنی بیش از ۱۹ هزار متقاضی بلاتکلیف که این موضوع در بخش‌های روستایی و دیگر شهرستان‌ها نیز کمتر یا بیشتر صادق است.

ترک فعل مسئولان مربوطه به این امر مهم و گذشت زمان منجر شده است الزام میزان آورده مالی متقاضیان رشد بیش از ۳۰۰ درصدی داشته باشد با توجه به اینکه طبق قانون شرایط نام‌نویسی متقاضیان ثبت‌نام‌کننده در این طرح فاقد مسکن شخصی بوده و اغلب آنها نیز جزو طبقات کمتربرخوردار و اجاره‌نشین هستند چگونه می‌توانند این مبالغ سنگین را پرداخت کنند؟آن هم در شرایطی که همدان جزو شهر‌های گران در موضوع مسکن و اجاره‌نشینی است‌، همین موضوع سبب شده برخی از متقاضیان که توانایی تامین هزینه در طول این فرایند فرسایشی ناشی از سهل‌‌انگاری متولیان را از دست داده‌اند به معامله واحد‌ها از طریق اسناد غیر رسمی روی آورند و نوعی دلالی مخفی و در پوشش ایجاد شود.

ادامه این روند عملا می‌تواند دستیابی دولت به هدف خود یعنی تامین مسکن محرومان را مختل کرده و بر اعتماد عمومی مردم صدمات جدی وارد کند. اکنون چیزی نزدیک به دو و نیم سال از عمر دولت سیزدهم گذشته و تعداد پروژه‌های به سرانجام رسیده مسکن در استان همدان خیلی کمتر از نصف تعداد وعده داده شده است، چگونه می‌توان انتظار داشت در مدت باقی مانده مابقی تعهدات دولت نسبت به مردم عملی شود؟

واضح و مبرهن است که یکی از برنامه‌ها و تعهدات اصلی دولت که ریاست جمهور نیز به تعدد آن را بیان کرده مسکن است و این موضوع جزو تکالیف همین دولت است و بایستی تا قبل از پایان آن به سرانجام برسد موضوعی که در دیگر نقاط کشور همچون زنجان، قزوین و بسیاری دیگر نقطه قوت دولت است و موجب امیدواری و دلگرمی مردم است در استان همدان تبدیل به عکس آن شده است.

ما دغدغه‌مندان پیشرفت ایران اسلامی بابت زحمات و فعالیت‌های انجام شده توسط دولت خداقوت می‌گوئیم، اما باید در نظر داشت تعدد و عده‌ها و پروژ‌های نیمه‌کاره و عدم تحقق آن‌ها و دیگر مشکلات پیوسته ناشی از این گونه اهمال و ترک فعل‌ها می‌تواند باعث دلسرد شدن مردم شده و زمینه اعتمادی و نارضایتی‌های مردم را فراهم سازد.

در انتها مدیران و متولیان مربوطه را به قرائت و تامل این سخن از امیرالمومنین على(ع) خطاب به مالک اشتر دعوت می‌کنیم:‌ بپرهیز از اینکه به مردم وعده‌ای دهی و خلاف آن را به جا آوری؛ خداوند بزرگ فرموده: این باعث خشم بزرگ خداست که بگویید و انجام ندهید.

بسیج دانشجویی دانشگاه بوعلی سینا
 بسیج دانشجویی دانشگاه ملی ملایر
 بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی همدان
 بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد همدان
 بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان
 بسیج دانشجویی دانشگاه فنی حرفه‌ای
 بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور

پایان پیام/ ۳۱۴۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول