اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

افزایش ۱۹ درصدی جابجایی بار از مبدا استان مرکزی

معاون حمل و نقل اداره کل راهدای و حمل و نقل جاده ای استان مرکزی گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان دی ماه بیش از ۱۹ میلیون و ۸۰۰ هزار تن بار از مبدا استان جابجا شده که افزایش ۱۹ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته را نشان می دهد.

افزایش ۱۹ درصدی جابجایی بار از مبدا استان مرکزی

 علی امیری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک، با اشاره به افزایش جابجایی بار از مبدأ استان در ۱۰ ماه اخیر نسبت به مدت مشابه سال گذشته اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تا پایان دی ماه بیش از ۱۹ میلیون تن بار از مبدأ استان جابجا شده است.

وی با بیان اینکه در مدت مشابه سال گذشته ۱۶ میلیون و ۶۴۰ هزار تن انواع بار توسط ناوگان حمل و نقل استان جابجا شده بود، افزود: در سال جاری این رقم با افزایش ۱۹ درصدی به ۱۹ میلیون و ۸۲۶ هزار تن رسیده است.

معاون حمل و نقل اداره کل راهدای و حمل و نقل جاده ای استان مرکزی با بیان اینکه یک میلیون و ۱۸۷ هزار و ۴۷۴ بارنامه برای حمل این میزان بار در سال جاری صادر شد، ادامه داد: صدور بارنامه نیز در این مدت نسبت به مدت مشابه سال گذشته که یک میلیون و ۳۳ هزار و ۹۶۴ بارنامه بوده، ۱۵ درصد افزایش یافته است.

امیری بیان کرد: کالاهای معدنی و ساختمانی با حدود ۷ میلیون و ۹۳ هزار تن و کالاهای شیمیایی با حدود ۵ میلیون و ۷۸۴ هزار تن به ترتیب ۳۶ و ۲۹ درصد از مجموع بار حمل شده در استان را تشکیل می دهند؛ ۱۷ درصد بارهای حمل شده درون استانی و ۸۳ درصد برون استانی بوده است.

وی با بیان اینکه استان تهران، اصفهان، مرکزی و خوزستان مقاصد اصلی بار بودند، اضافه کرد: شهرستان های اراک، ساوه، دلیجان و زرندیه نیز شهرستان های اصلی مبدا بار در استان مرکزی هستند.

معاون حمل و نقل اداره کل راهدای و حمل و نقل جاده ای استان مرکزی گفت: اراک با تناژ بار حمل شده ۵ میلیون و ۴۸۵ هزار تن در حدود ۲۸ درصد بار حمل شده استان را به خود اختصاص داده است.


جابه‌جایی نزدیک به یک و نیم میلیون مسافر توسط ناوگان حمل و نقل جاده‌ای از مبدأ استان مرکزی

معاون حمل و نقل اداره کل راهدای و حمل و نقل جاده ای استان مرکزی هچنین با اشاره به آمار جابجایی مسافران از ابتدای سال جاری تا پایان دی ماه خاطرنشان کرد: یک میلیون و ۴۷۸ هزار و ۳۷۳ نفر مسافر در قالب ۱۲۴ هزار و ۲۸۸ سفر از مبدا استان توسط ناوگان حمل و نقل جابجا شده اند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته در تعداد سفر و مسافر به ترتیب ۱۲ و ۲۲ درصد رشد داشته است.

امیری با بیان اینکه ۵۰۷ هزار و ۱۸۰ نفر مسافر در قالب ۵۰ هزار و ۴۸ سفر در درون استان جابجا شدند و نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶۹ درصد افزایش داشته است، ادامه داد: ۹۷۱ هزار و ۱۹۳ مسافر نیز در قالب ۷۴ هزار و ۲۴۰ سفر از مبدا استان به سایر نقاط کشور جابجا شدند که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۷ درصد رشد دارد.

وی همچنین تعداد شرکت های مسافربری فعال در سطح استان را ۴۷ واحد برشمرد و اضافه کرد: تعداد ناوگان اتوبوسی فعال در استان ۲۸۲ دستگاه و تعداد ناوگان مینی بوسی فعال ۶۰۶ دستگاه است که وظیفه جابجایی مسافران را بر عهده دارند؛ همچنین ۳۹۴ دستگاه وسیله نقلیه سواری نیز در این عرصه فعالیت دارند.

معاون حمل و نقل اداره کل راهدای و حمل و نقل جاده ای استان مرکزی میانگین سن ناوگان اتوبوسی را ۱۶.۵ سال عنوان کرد.

پایان پیام

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول