اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

توافق‌نامه همکاری مشترک سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور و خانه صنعتکاران ایران

مدیر عامل خانه صنعتکاران کشور از امضاء توافق‌نامه همکاری مشترک فی‌ مابین سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور و خانه صنعتکاران ایران در راستای تدوین و بازنگری استانداردهای شایستگی و ارزشیابی حرف و مشاغل موردنیاز خانه، اجرای آموزش مهارت‌های فنی، غیرفنی (مهارت‌های نرم)، عمومی و تخصصی و سنجش مهارت و تعیین صلاحیت حرفه‌ای مدیران و کارکنان بنگاه‌های اقتصادی عضو خانه و فراهم نمودن زمینه اشتغال و به‌کارگماری دارندگان گواهینامه مهارت خبر داد.

توافق‌نامه همکاری مشترک  سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور و خانه صنعتکاران ایران

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، سید علیرضا بنی هاشمی مدیرعامل خانه صنعت کاران ایران امروز بیان داشت: محور مهم این توافق نامه گذار صنایع و مهارت های شغلی به دوران جدیدی است که به سبب پیشرفت های نرم افزاری و هوش مصنوعی ضرورت دارد بانی اشتغال و تقویت صنایع داخلی شویم

علی‌حسین شهریور معاون پژوهش و برنامه ریزی  و سنجش مهارت سازمان فنی و حرفه ای کشور نیز در این باره بیان داشت: سنجش مهارت و تعیین صلاحیت حرفه‌ای مدیران و کارکنان صنایع و ارائه گواهینامه مهارت برابر ضوابط سازمان، عضویت خانه صنعتکاران ایران در شورای سیاست‌گذاری مسابقات مهارت، معرفی دارندگان گواهینامه مهارت و مدال‌آوران مسابقات ملی و بین‌المللی مهارت به صنایع، شناسایی مهارت‌های جدید و تدوین استانداردهای شایستگی موردنیاز بخش صنعت است.

شهریور گفت: از جمله روش‌های اجرایی این توافق‌نامه، تشکیل کارگروهی با عضویت مدیران ذیربط طرفین برای تدوین برنامه اجرایی آن است.

وی افزود: از دیگر تعهدات سازمان، همکاری در معرفی مدیران، کارکنان بخش صنعت و خانواده آنها جهت مهارت‌آموزی به مراکز و آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای آزاد در چارچوب ضوابط و مقررات سازمان است.

در ادامه بنی هاشمی  مدیرعامل خانه صنعتکاران ایران درخصوص تعهدات خانه گفت: از جمله تعهدات خانه صنعتکاران، معرفی مدیران، کارکنان و کارگران صنایع به سازمان جهت آموزش و سنجش مهارت و تعیین صلاحیت حرفه‌ای، شناسایی نیازهای  حال و آینده خانه و معرفی مشاغل با توجه به توسعه نرم افزاری و حوزه هوش مصنوعی  به سازمان برای آموزش نیروی انسانی ماهر، به‌کارگماری و استخدام دارندگان گواهینامه مهارت در واحدهای صنعتی عضو خانه، حمایت مادی و معنوی از مسابقات ملی مهارت و برگزاری اردوها و اعزام تیم مهارت به مسابقات بین‌المللی مهارت و... است.

در همین زمینه محمد پاینده مسئول کمیسیون روابط بین‌الملل خانه صنعت‌کاران کشور و رئیس خانه صنعت‌کاران استان هرمزگان بیان داشت: توافقنامه مذکور بزودی به همه ی استان ها برای اجرا ابلاغ می شود و امید داریم با همکاری خانه صنعت کاران استان هرمزگان و  ادارات فنی و حرفه ای و صمت بانی اشتغال مهارت آموزان جویای کار شویم

محمد پاینده افزود : در استان هرمزگان و در  حوزه مهارت آموزی مشاغل  برخلاف آمارهای دولتی شاهدیم که مشاغل فنی چندان مورد توجه قرار نگرفته است و تامین نیروهای  فنی و  صنعتی از دیگر استان ها انجام می شود اینکه چرا بسیاری از مشاغل فنی و کارگاهی و تعمیراتی در بین جوانان هرمزگانی خریداری ندارد جای بررسی و تحقیق دارد.

پاینده افزود : با توجه به افزایش مشاغل کاذب که عمدتا آثار بسیار زیان باری به جا گذاشته است مهم ترین هدف خانه صنعت‌کاران هرمزگان بررسی وضعیت مهارت آموزی و مشاغل در استان خواهیم بود تا مشخص شود علت ورود بسیار اندک جوانان به مهارت آموزی فنی و حرفه ای چیست.

مسئول خانه صنعت کاران استان هرمزگان بیان داشت : دغدغه اشتغال جوانان  در هرمزگان امری بسیار مهم و ضروری است و باید مشخص شود چرا در برخی از شهرهای استان تعداد افراد فنی بومی بسیار اندک است.

وی در پایان افزود : تلاش خواهیم کرد با همکاری  خانه صنعت‌کاران استان و اداره کل فنی حرفه ای از جوانان صاحب مهارت های شغلی در صنایع بهره گیری کنیم با این همه بررسی وضعیت آموزش مهارت های شغلی در استان و بی میلی جوانان به این حوزه بسیار اهمیت دارد و در آینده نزدیک بطور ویژه به آن خواهیم پرداخت.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول