اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

افتتاح ۹۷ پروژه کشاورزی با اعتبار ۲ هزار میلیارد تومان در استان تهران

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان تهران گفت: همزمان با دهه فجر تعداد ۹۷پروژه در بخشهای مختلف کشاورزی با اعتباری بالغ بر ۲ هزار میلیارد تومان و اشتغالزایی ۲۸۰۰ نفر در استان تهران افتتاح و مورد بهره برداری قرار می گیرد.

افتتاح ۹۷ پروژه کشاورزی با اعتبار ۲ هزار میلیارد تومان در استان تهران

به گزارش خبرگزاری فارس از اسلامشهر، جبرئیل برادری رئیس سازمان جهادکشاورزی استان تهران، صبح امروز در حاشیه آیین افتتاح ایستگاه پمپاژ کانال محمدیه در شهرستان اسلامشهر، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بمناسبت گرامیداشت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و همزمان با دهه مبارک فجر، تعداد ۹۷ پروژه با اعتباری بالغ بر ۲ هزار میلیارد تومان در حوزه های مختلف کشاورزی در سطح استان تهران افتتاح و مورد بهره برداری قرار می گیرد.

وی افزود: پروژه های حوزه کشاورزی استان تهران در زیربخشهای آب و خاک، تولیدات گیاهی، تولیدات دامی، صنایع تبدیلی و غذایی و شیلات و آبزیان است که با بهره برداری از این طرحها برای ۲۸۰۰ نفر از مردم در نقاط مختلف استان تهران ایجاد اشتغال می شود که امروز یکی از پروژه های مهم و اثر بخش در حوزه کشاورزی در شهرستان اسلامشهر افتتاح شد.

برادری با اشاره به مزایای بهره برداری از ایستگاه پمپاژ کانال محمدیه، تاکید کرد: با توجه به چالش کمبود آب در استان تهران با بهره برداری از این ایستگاه، با راه اندازی و بهره برداری از این ایستگاه پمپاژ فرصتی ایجاد می شود تا از پتانسیل استفاده از پساب فاضلاب تصفیه خانه های واقع در منطقه که از لحاظ کمی و کیفی مورد تایید محیط زیست است برای استفاده در بخشهای کشاورزی به ویژه آبیاری اراضی بالادست کانال محمدیه مورد استفاده قرار گیرد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان تهران، خاطرنشان کرد: با بهره برداری از ایستگاه پمپاژ ESP2 کانال محمدیه در شهرستان اسلامشهر، بالغ بر ۶۶۶ هکتار از اراضی منطقه واقع در روستاهای فیروزبهرام، گلدسته و ... از آب این کانال مشروب و برای آبیاری مورد استفاده قرار می گیرند و علاوه بر ایجاد اشتغال برای بیش از ۳۶۰خانوار، صرفه جویی یک میلیون و سیصد هزار متر مکعبی در استفاده از آبهای زیرزمینی در این منطقه. همراه خواهد داشت.

پایان پیام/۶۷۰۲۱

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول