اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

انقلاب اسلامی مردمی‌ترین انقلاب عصر معاصر است

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی گفت: انقلاب اسلامی بزرگ ترین و مردمی‌ترین انقلاب عصر معاصر است.

انقلاب اسلامی مردمی‌ترین انقلاب عصر معاصر است

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، سردار محسن کریمی صبح امروز در آیین افتتاح طرح‌های بسیج سازندگی در فراهان گفت: ایران در چهل سال گذشته در مقیاس تاریخی، در ابعاد علمی، فناوری، نظامی و... پیشرفت­های قابل ­توجهی داشته که مشابه آن در هیچ یک از کشورهای منطقه صورت نگرفته است.

وی گفت: انقلاب اسلامی انقلابی فراتر از یک انقلاب سیاسی در برابر نظام مستبد داخلی و نظام سلطه خارجی است، بلکه یک انقلاب اجتماعی است که 45 سال گذشته منشا تغییر و تحولات بنیادین در سطوح و ابعاد مختلف هویتی بوده است.

وی افزود: دشمنان در تحریف، تقلیل و تقطیع مؤلفه‌های هویتی انقلاب، همه تلاش خود را به‌کار بسته‌اند و همچنان در این راه از همه ترفندها و ابزارهای جنگ شناختی و ادراکی استفاده می‌کنند؛ هرچند همواره ناکام مانده‌اند و تلاش‌های شان به نقض غرض و نتیجه معکوس انجامیده است.

سردار کریمی گفت: وظیفه همیشگی جبهه انقلاب اسلامی رویارویی فکری و فرهنگی با این تلاش‌ها برای حفظ اصالت و هویت انقلاب و پیشگیری از تحریف آن است و قطعاً یکی از میدان‌های اصلی «جهاد تبیین» است.

فرمانده سپاه روح الله بیان داشت: انقلاب اسلامی به دوران انحطاط ایرانیان پایان داد و عزت ملی، خودمختاری، اعتماد به نفس ملی و «ما می‌توانیم» را جایگزین سرخوردگی، تحقیر ملی، ضعف نفس و «ما نمی‌توانیم» کرد.

وی عنوان کرد: ایران در چهل سال گذشته در مقیاس تاریخی، در ابعاد علمی، فناوری، نظامی و... پیشرفت‌­های قابل ­توجهی داشته که مشابه آن در هیچ یک از کشورهای منطقه صورت نگرفته است.

سردار کریمی تاکید کرد: انقلاب اسلامی با رهاندن ایران از وابستگی به غرب و شرق و ایجاد استقلال سیاسی و بازگرداندن روحیه اعتماد به نفس ملی مرزهای علمی نوین دنیا را درنوردیده و در بسیاری از حوزه‌های راهبردی در ردیف چند کشور اول جهان قرار گرفته است.

فرمانده سپاه روح الله اظهار کرد: بخش عمده­ نوجوانان و جوانان امروزی، کمبودها و نقصان­های موجود در قبل از انقلاب و حتی دهه اول انقلاب را تجربه نکرده‌­اند و بنابراین، شاید عجیب نباشد که نتوانند اهمیت دستاوردهای امروز انقلاب را درک کنند، برای فایق آمدن بر این معضل باید تلاش شود شرایط پیش از انقلاب و حتی در دهه اول انقلاب به خوبی برای آنها ترسیم شود تا قدر نعمت‌­های امروز و نقش انقلاب در ایجاد آنها را درک کنند.

وی خاطرنشان کرد: امروز با تکیه بر ظرفیت غنی و پشتیبانی توده‌ها و اقشار مختلف مردم توانسته‌ایم در بسیاری از میدان پیروز باشیم پیشرفت‌های چشمگیر در عرصه‌های علمی و فناوری، نظامی، صنعتی و اقتصادی این مهم را به اثبات رسانده است.

پایان پیام
 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول