اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

احتمال برگزاری انتخابات خبرگان با شرایط فعلی در زنجان وجود ندارد

رئیس ستاد انتخابات استان زنجان با بیان اینکه با شرایط فعلی برگزاری انتخابات مجلس خبرگان در استان زنجان منتفی خواهد بود، گفت: البته با توجه به اعتراض داوطلبان به بررسی صلاحیت‌ها و همچنین امکان جابه‌جایی از استان‌های دیگر هنوز فرصت وجود دارد.

احتمال برگزاری انتخابات خبرگان با شرایط فعلی در زنجان وجود ندارد

ابوالفضل رفیعی، رئیس ستاد انتخابات استان زنجان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان با تاکید بر رصد عملکرد داوطلبان نمایندگی مجلس اظهار کرد: فرمانداران و دیگر متولیان امر انتخابات گزارش‌ها را رصد و ارزیابی می‌کنند تا مستندات موجود تخلفات احتمالی برای ارجاع به مراجع قانونی جمع‌آوری شود.

رئیس ستاد انتخابات استان زنجان با تاکید بر فعال بودن هیات‌های نظارت برای رصد عملکرد داوطلبان افزود: این گزارش‌ها به شورای نگهبان ارسال می‌شود و همانطور که قبلا گفته‌ام احتمال بازنگری در صلاحیت داوطلبان هم وجود دارد و یکی از احتمالات در برخورد با متخلفان انتخاباتی محسوب می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه تخلفات انتخاباتی وجود دارد، افزود: همه از جمله رسانه‌ها باید برای رعایت قوانین تلاش کنند تا جو آرام انتخاباتی رعایت شده و جلوی تخلفات گرفته شود.

رفیعی با تاکید بر اینکه آمار تخلفات انتخاباتی در استان ما خیلی بالا نیست، ادامه داد: تلاش می‌شود همین موارد اندک هم روی ندهد تا عدالت برای عاملان به قوانین رعایت شود.

رئیس ستاد انتخابات استان زنجان با بیان اینکه با شرایط فعلی برگزاری انتخابات مجلس خبرگان در استان زنجان منتفی خواهد بود، ادامه داد: منتهی با توجه به اعتراض داوطلبان به بررسی صلاحیت‌ها و همچنین امکان جابه‌جایی از استان‌های دیگر هنوز فرصت فرصت دارد.

وی تاکید کرد: برای مشخص شدن نتیجه برای برگزاری انتخابات مجلس خبرگان باید منتظر نظر شورای نگهبان در مورد اعتراض‌ها و همچنین احتمال انتقال ماند، ولی در کل تا دو داوطلب در این انتخابات حاضر نباشند نمی‌توان آن را برگزار کرد.

گفتنی است، ۱۰ نفر برای نمایندگی مجلس خبرگان در استان داوطلب شده بودند که دو نفر انصراف دادند و بقیه هم به دلایلی از جمله اجتهاد و ... تایید صلاحیت نشدند.
پایان پیام/۷۳۰۰۴

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول